Vogn med på fly?

Bolledeig

Flørter med forumet
Høsthjerter 2017
Vi er på let etter en trille som kan gå som håndbagasje på fly [emoji3] som passer spedbarn.

Vi har tenkt på babyzen yoyo vogn eller Donna. Noen som har erfaring med trille på fly? Eller vet om en som blir liten nok.
6fd011ea6b74df7904162ec46cdb2c20.jpg
3c5f3ba6d040a339fb5d681745ab28df.jpg
 
Har ikke prøvd noen av dem selv, men gar ne kollega som var veldig fornøyd med babyzen yoyo (ungen var dog en del eldte enn våre).

Må innrømme at jeg har foretrukket bæresele på fly enn vogn - da kan du ha det hele veien inn tilflyet på helt annen måte
 
Du kan jo prøve å spørre på underforumet "Utstyr til mor og barn", så er det kanskje noen som har prøvd disse? :)
 
På en del flyplasser får du låne paraplytrille fra sikkerhetskontrollen til gate. Iallefall Værnes har eg sett det, muligens sola også. Ville tenkt evt en vognpose i den for litt stabilitet?
Vi reiser vognfritt når vi skal ut å fly snart....
 
Har ikke erfaring heller. Med en baby så lite som våre syns jeg det er lettest med bæresele.
Hvor reiser du fra? På noen flyplasser er det lov å ta den vanlige vogna med inn og så levere den ved gaten, så tar de den ned til bagasjerommet. Jeg har gjort dette en gang (med storebroren ), tror det var på Gardermoen. Da må du nok ha en 'pram pack' å pakke vogna i, for ellers får du den ikke pakket inn skikkelig ved gaten. Med en pram pack går det ganske fort og enkelt. Men det forutsetter at du har begge hendene fri, så hvis du reiser alene med babyen er det litt tricky (jeg spurte en av flyvertinnene å holde han den ene gangen jeg gjorde dette).
En pram pack er uansett fint å ha. Du har vist krav på erstatning hvis du har vogna pakket i den og det likevel skjer noe med den på flyet.
 
Får visst ikke lov å ha egen håndbagasje til baby på fly, men de får egen bagasje+vogn (sas go iallefall, sas light får baby kun vogn). Det lærte eg i dag da eg ringte og fikk billett til baby sammen med oss på flyet.
 
Back
Topp