vogn jah!!

Cathygirl

Forumet er livet
Har begynt å tenke på dette nå da... den vi hadde til førstesnupp gikk i bosset da den var ødelagt. Hadde fått den av min tante så den var en del år. så må jo ha en ny en til nurke i magen da...
men HVA?!?
Hadde simovogn sist, men ønsker ikke den igjen. vil ha noe som e enklere. Lettere å trille og gjerne med svinghjul. 3-hjuling kanskje?! hmmm...
Noen her som har supert forslag på hvilke vogn jeg ska se på? tenker å kjøpe brukt om eg finner en fin, men må nesten se litt på vogner først! Vil ha en kombivogn tenker eg...

Føler meg helt grønnsak i vognjungelen[&:][8D] Så ikke på vogner sist. Var bare lykkelig får å få ting gratis da[;)]

Vi leter etter en pent brukt TFK med hardbag og sportsdel. Hører mange som er fornøyd.

Ellers er vi knallfornøyd med vår emmaljunga edge duo, som vi også kjøpte brukt. Litt stor (ikke like stor som duovogna til Simo), men må ha god plass til voksipose. Og sportsdelen er veldig god og lun. Sambo vil helst ha en til av denne [:D]

etterå ha jobbet noen år i barnehage og etter selv å ha hatt 3hjuling råder jeg deg til å ikkje kjøpe 3hjuling til nyfødt....
de er supre som sportsvogner når ungen er litt større... men jeg har sett alt for mangen velte....[&:]
Derfor kjøper jeg ny 4hjuling og sparer 3hjulingen til ungen blir større.. og den ska aldri brukes som sovevogn i barnehagen bare på tur der vi følger med hva som skjer....
Kjøpte selv 3 hjuling da han min var 1,5år...  den er super til turer men vanskelig på fortauskanter og i skogen!!! best på asfalt og butikker....

Vi kjøper super lette Teutonia Prestige og bruker den som duo vogn med fashion bag....[;)]

Vi blir nok å bruke emmaljungaen som hovedvogn til den nye. Er viktigst med TFK-en som sportsvogn, men tror jeg vil ha med bag også når jeg første skal ha den. Så kan vi bytte litt imellom, og kjenne på hvordan den er [:D]

Emmaljunga city cross med city bag [:)] lett og stabil 4hjuling [:)] jeg er ihvertfall kjempefornøyd med den [:D]

Takk dere! Ble kaaanskje litt klokere.. hehe..

Noen flere som har noe å si om vogner?[8|]
Tror eg ska ta en tur i vognbutikker i morgen og titte litt! Har jo ikke akkurat dårlig tid, men greit å bare komme litt mer inn i denne evinnelige jungelen av vogner[;)] hehe...

TFK [:D]. Jeg har den, og elsker den! men ikke parker 3 hjulinger med nesa opp i en bakke, da velter de lett. ellers har jeg aldri velta TFKen min. Syns den er kul å se på også!

Emmaljunga duo :-)

jeg har opplevd det helt motsatte,at når de små er blitt stor nok til sportsvogn delen er de mer aktive og gjerne lener seg ut på siden av vognen og den da velter lettere pga. 3 hjul.
har hørt det er best med 3-hjuling til de minste, da de ligger i ro og ikke minst hvis man har bekkenløsning i svangerskapet er 3-hjuling med svinghjul fremme best og kjøre.
fikk beskjed av lege og fysiot. om dette i mitt første sv.skap.

så vi har hatt 3-hjuling    (http://www.babykos.no/index.php?valg=produkt&gruppe_nr=113&produkt_nr=1500365) til småen begynte i barnehage, og da byttet vi over til simo 4-hjuling sportsvogn og er kjempe fornøyd med de vognene.

ORIGINAL: ¤Annoying Orange¤

etterå ha jobbet noen år i barnehage og etter selv å ha hatt 3hjuling råder jeg deg til å ikkje kjøpe 3hjuling til nyfødt....
de er supre som sportsvogner når ungen er litt større... men jeg har sett alt for mangen velte....[&:]
Derfor kjøper jeg ny 4hjuling og sparer 3hjulingen til ungen blir større.. og den ska aldri brukes som sovevogn i barnehagen bare på tur der vi følger med hva som skjer....
Kjøpte selv 3 hjuling da han min var 1,5år...  den er super til turer men vanskelig på fortauskanter og i skogen!!! best på asfalt og butikker....

Vi kjøper super lette Teutonia Prestige og bruker den som duo vogn med fashion bag....[;)]
[/quote

maxi cosi mura!! 4 hjuling, men med svingbare hjul.. så det blir som en tre hjuling bare mer stabil... også passer maxi cosi bilsete oppi vognen...er også sportdel på den... god plass i bagen...

Har OTH trehjuling fra Nicholas, og den skal brukes nå og. Den har aldri vært i nærheten av å velte, kom godt ut i test av trehjulinger og er en drøm å trille. Har hatt mange vogner vi, men OTH er definitivt den aller beste.

Jeg synes firehjulinger er vonde å trille og altfor tunge vogner.

Vi skal ha Mountain Buggy.
Se her for testresultater når det gjelder sikkerhet og trehjulinger:

Fra klikk.no
Beskrivelse: Vogn med tre hjul. Vridbart fremhjul. Parkeringsbremsen aktiveres med foten. Bredest av alle vognene. Stolinnsatsen kan ikke snus. Håndtak med knekkleddfunksjon. Klarer hele 35 kilo last. Dårlig instruksjonsbok og produktdata mangler. Høyest karakter av alle vognene på sikkerhet.

Vi har den vognen nå og den er fantastisk [:)][:)][:)]

ORIGINAL: elipeli

TFK! Har så utrolig lyst til å kjøpe den! Vogna etter lillemor er veldig godt brukt å jeg har så lite lyst til å bruke den igjen...

Du kan forresten kjøpe TFK fra utlandet. Litt billigerte enn her til lands

feks hos  http://www.kiddies24.de/shop/index.php

Lykke til med vognkjøpet!

Men her må man kanskje betale toll?
Var jo knallbillig, om man kommer utenom den. Må kanskje også kjøpe alt tilbehør med, eller følger kanskje noe med vogna...? Har du bestillt herfra selv, eller vet noen som har?

Eg har vel tenkt litt på den der TFKen[:)] Men for meg e det viktig at den e stødige så eg må sjekka det før den e aktuell[:)] Må nok sjekka litt mer og gå i butikken og testa ut litt før eg klare å bestemma meg[:)]

Oi, og der glemte eg meg ut og skreiv på dialekt[8D]

ORIGINAL: *englefjes*

Vi skal ha Mountain Buggy.
Se her for testresultater når det gjelder sikkerhet og trehjulinger:

Fra klikk.no
Beskrivelse: Vogn med tre hjul. Vridbart fremhjul. Parkeringsbremsen aktiveres med foten. Bredest av alle vognene. Stolinnsatsen kan ikke snus. Håndtak med knekkleddfunksjon. Klarer hele 35 kilo last. Dårlig instruksjonsbok og produktdata mangler. Høyest karakter av alle vognene på sikkerhet.

Vi har den vognen nå og den er fantastisk [:)][:)][:)]

Dette er den vi har ja. Men vi har den fra 2007[:D]

Jeg anbefaler OTH/Mountain Buggy! [:)] Har den til mellomste, han er 16 mnd nå. Den er kjempelett å trille (suuuper om en skulle være plaget med rygg eller bekken i etterkant av fødsel, som meg), trehjuling og har egen bag til spedbarn. Jeg har ALDRI opplevd at den har veltet, heller har jeg ikke hørt om det fra andre heller! Det kommer veldig an på trehjulingen, enkelte modeller velter lett (f.eks. Qwinny har jeg hørt dårlig om) - og så må en selvsagt ikke overbelaste handlekurven til vognstellet. Har hatt Emmaljunga firhjuling og, og fy fader for en tung vogn!!! Den var god å sove i for mellomste, og god til handling - men fæl å trille. Når en er vant til å manøvrere vogna enkelt, og snu og trille som om en fjær lå oppi, blir det tungt å bruke en slik vogn. [8D] Eneste ulempen med Mountain Buggy for vår del, er at mellomste var en lang baby og bagen derfor ikke ville passet lengre enn til han var en 4-5 mnd. Vi hadde derfor Emmaljungaen først (brukt), og kjøpte kun sportsdelen til MB'en da han var 6 mnd. Er også en ulempe at det bare er små vinterposer som passer oppi vogna, men en kan vel ikke få alt .. Er usikker på hva vi skal gjøre med vogn nå. Er veldig glad i vår grønne MB, men vi må kanskje ha både enkeltvogn og søskenvogn ..? Kikker nok litt på finn.no - der er det lurt å se seg rundt! [:D]

Min sønn sov aldri i 3hjulingen untatt mens vi trilla... men har hatt mange nesten uhell mens jeg har sittet vakt på jobb og de ligger urolig i 3hjulingen og den begynner å velt... (både små og store barn)

jeg mener at 3hjuling ikke er noe sove vogn!!! kun sove viss du triller hele tiden som på kjøpeseneter eller noe sånn... [;)]

ORIGINAL: bolledeigen

jeg har opplevd det helt motsatte,at når de små er blitt stor nok til sportsvogn delen er de mer aktive og gjerne lener seg ut på siden av vognen og den da velter lettere pga. 3 hjul.
har hørt det er best med 3-hjuling til de minste, da de ligger i ro og ikke minst hvis man har bekkenløsning i svangerskapet er 3-hjuling med svinghjul fremme best og kjøre.
fikk beskjed av lege og fysiot. om dette i mitt første sv.skap.[:)]

så vi har hatt 3-hjuling    (http://www.babykos.no/index.php?valg=produkt&gruppe_nr=113&produkt_nr=1500365) til småen begynte i barnehage, og da byttet vi over til simo 4-hjuling sportsvogn og er kjempe fornøyd med de vognene.

[/quote

så enig så enig[:)]

Min sønn sov aldri i 3hjulingen untatt mens vi trilla... men har hatt mange nesten uhell mens jeg har sittet vakt på jobb og de ligger urolig i 3hjulingen og den begynner å velt... (både små og store barn)

jeg mener at 3hjuling ikke er noe sove vogn!!! kun sove viss du triller hele tiden som på kjøpeseneter eller noe sånn... [;)]

ORIGINAL: bolledeigen

fikk beskjed av lege og fysiot. om dette i mitt første sv.skap.[:)]

[/quote

ok!! ser TFK går igjen her... tror eg ska se på den, MB og emmalljunga... hmmm... må bare bestemme meg for et par stk og se på og evnt. høre med de i butikken om hva de sier om disse vognene i forhold til andre vogner. Ønsker en god vogn som vi forhåpentligvis kan ha til enda en når vi tenker i de baner[;)]
har prøvd 3hjulinger som andre venner har hatt og d e noe helt annet å trille en 4hjuling uten svinghjul.
Alle har så klart forskjellige meninger om alt så man må vel bare finne den man like best[:)]

Og igjen tusen takk alle sammen[:D]

ORIGINAL: Frøbel

Vi leter etter en pent brukt TFK med hardbag og sportsdel. Hører mange som er fornøyd.

Ellers er vi knallfornøyd med vår emmaljunga edge duo, som vi også kjøpte brukt. Litt stor (ikke like stor som duovogna til Simo), men må ha god plass til voksipose. Og sportsdelen er veldig god og lun. Sambo vil helst ha en til av denne [:D]

Det har vi, og er utrolig godt fornøyd. Fin og trille, og jeg får til og med plass til den i den lille søte bilen min (cen clio).

Back
Topp