Vogn i sola

Klarforbaby

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
*Aprilbaby 2018*
Er det farlig å la vognen stå i sola når det er under 10 grader ute? Hun sover best ute i frisk luft, men jeg har ingen plass med skygge..

Skulle ikke tro det, så lenge ikke vognen er tildekket?? En tildekket vogn vil raskt kunne bli overopphetet i solen fordi det ikke blir nok luftsirkulasjon inne i vognen. Men ikke ta mitt svar som fasit, da jeg er litt usikker selv. Det er sikkert aller tryggest om den står i skyggen..

Bør vel helst ikke stå i direkte sol. Men dersom den ikke varmer veldig og det er god luft i vogna og barnet har på klær som passer til temperaturen som er i vogna bør det gå bra. Du kan jo måle hvor varmt det blir i vogna.
Der jeg helst vil ha vogna steiker sola og vi kunne ikke ha henne der da det på en solrik dag gikk fra 19 til 28 grader i vogna på 5 min. Flyttet henne til skygge med en gang. Hadde babycall med temperatur visning. Skal finne parasoll som kan skygge for sola, så håper jeg det hjelper.

Bør vel helst ikke stå i direkte sol. Men dersom den ikke varmer veldig og det er god luft i vogna og barnet har på klær som passer til temperaturen som er i vogna bør det gå bra. Du kan jo måle hvor varmt det blir i vogna.
Der jeg helst vil ha vogna steiker sola og vi kunne ikke ha henne der da det på en solrik dag gikk fra 19 til 28 grader i vogna på 5 min. Flyttet henne til skygge med en gang. Hadde babycall med temperatur visning. Skal finne parasoll som kan skygge for sola, så håper jeg det hjelper.

Oi - det var kjapt! Var dette nå på våren eller om sommeren(med et annet barn:p).. Søren - skulle hatt temperaturmåler på babycallen vi også :/

Du kan jo måle hvor varmt det blir i vogna.
Der jeg helst vil ha vogna steiker sola og vi kunne ikke ha henne der da det på en solrik dag gikk fra 19 til 28 grader i vogna på 5 min. Flyttet henne til skygge med en gang. Hadde babycall med temperatur visning.
Oi, det var skremmende!
Takk for tips om å velge babycall med termometeret.

Det var nå på våren. Hadde ikke noe foran åpningen annet enn myggnetting. Temperaturen sank raskt når jeg flyttet vogna til skyggen. Hadde ikke trodd sola varmet så godt så tidlig. La merke til at temperaturen steg med en gang jeg satt vogna der så fulgte godt med på temperaturen. Når den først hadde kommet til 28 grader stoppet den der. Steg ikke mer på de neste fem minuttene, men valgte uansett å flytte vogna.

Får sikkerhets skyld hadde jeg latt vogna stå i skyggen. Og husk at sola "beveger seg" på himmelen, så en skyggefull plass kan bli solrik

Det kan fort bli varmt i vognen ja!
Hvis du ikke har noe alternativ, er et tips jeg leste på nett å legge noe hvitt - et laken, håndkle etc - over vognen, da vil den ikke absorbere like mye sol som en mørk vogn hvis du har det:) (OBS! Altså over kalesjen, må IKKE være over/dekke til åpningen:p)

Og hvis du har det på vognen ville jeg også åpnet lufteluken bak på kalesjen så det blir sirkulasjon inne i vognen! Og selvfølgelig, sjekke regelmessig at det ikke blir for varmt... I så fall er det bedre med dårlig søvn inne, enn å bli for varm ute:)

Hvilket merke er denne baby callen? Er det med videokamera?

Er neonate sin vi har nå. Ingen video på den. Har til de to andre brukt supernova og den hadde også temperaturvisning.

Jeg anbefaler nabby babycall! Liten og hendig, kobler den til telefonen. Har den selv og er superfornøyd! Den gir også varsel når temperaturen går under en viss temperatur og over. Hvor grensen går stiller du inn selv. Da går det en alarm :-)

Jeg anbefaler nabby babycall! Liten og hendig, kobler den til telefonen. Har den selv og er superfornøyd! Den gir også varsel når temperaturen går under en viss temperatur og over. Hvor grensen går stiller du inn selv. Da går det en alarm :-)
Den har vi og. Ikke testet den enmå bare!:)

Vi har med video. Men den må ha ledninger på kamera. Viser temperatur og har alarm. Kjekt!

Ville valgt å finne et sted med skygge =) Blir fort varmt i vogna, selv nå på våren =)

Back
Topp