Vogn hjelp takk!!

min engel

Forelsket i forumet
Hjelp!! Blir så stresset av å tenke på alle vognene som fins der ute...Så hvis du er en vogn ekspert, så setter eg pris på hjelp..

Her er noen fakta som kan hjelpe deg på veien..

* Jeg er lav ( 150 ) så trenger en vogn som ikke er såå høy.
* Ønsker en lett vogn.
* Bor på "landet", så det må være en vogn som kan brukse i grusvei og vanlig vei.
* Lett å legge sammen og får plass i bil ( stasjonsvogn ).
* Helst justerbar styre ( altså det du holder i )

Om det skal være en duo/ kombi/ eller hva det heter har jeg ikke tatt stilling til enda, så hvis du har inspill så kom gjerne med det..


Så sier bare på forhånd TAKK..
 
jeg har en basson parma vogn og den er lett og god å trille. tar mindre plass enn andre vogner. jeg bor på lande og har bare hørt positivt om vogna :) vil anbefale at du tar en titt på den :)
 
Har bare et svar til deg eg... TFK Bor og på landet og her er mye grus og asfalt om en aen.. Beste vogna eg har hatt,selv på snø føre
 
Jeg syntes det var like vannskelig som du.. Og ettersom at folk har forskjellige meninger og behov følte jeg alt bare ble kaos av all infoen jeg fikk.. hehe. Men vi endte opp med en Emmaljunga Edge med Classic Crome understell.

Det jeg fikk med meg som folk syntes var teit med denne vognen var at den er TUNG.. Men jeg må si meg helt uenig i det jeg altså. Syntes den er lett igrunn, uten at jeg har prøvd å løfte så mange andre vogner.. hehe. Den passer perfekt til all slags terreng, dekka er med luft slik at det blir god støtdemping.. Også må jeg nevne den gode plassen. Dypvogna er litt større enn de fleste ettersom jeg har skjønt.

Dette er en duo vogn, dypvogn og sportsdelen får du altså hver for seg noe som gjør vognen lettere enn en kompivogn, hvor alt er i ett. Jeg har forstått at om du kjøper Emmaljunga vogn, følger det en del ting med. Vi fikk med regntrekk, madrass, myggnetting og stellebag.

Vi kjøpte vår vogn i sverige og sparte faktisk ett par tusinger på det. Vi var på Kattis babyshop, der var de kjempe hyggelige og hjelpsomme.

LYKKE TIL!! :D Håper du finner en vogn du blir fornøyd med..
 
Emmaljunga vogner kan by på det meste. Jeg brukte ca en halvtime kanskje mer og stod og pratet med dem i butikken om hvilken vogn som egnet seg til hva. hadde også med meg mamma som har et par års erfaring og 3 barn bak seg.

Vi endte opp med Emmaljunga: Emmaljunga i seg selv er et veldig populært og kjent merke. Det er veldig gode vogner som kommer godt ut i tester på de beste vognene. De er brukervennlige og de har vogner til alle behov og ønsker.

Vi valgte City cross med sports understell. city cross er i seg selv en sportsvogn. derav veldig egnet til litt tereng bruk. (vi skal ha en del turer nord for tromsø. derav ville vi ha vogn som skal tåle "litt" snø og ulendt tereng)
City cross er også litt lavere i høyde enn de vanlige duo og kombi vognene. men kan brukes like lenge som duo/kombi vogn. Den kjøpes med sportsdel så kjøper man city bag utenom. Baggen er også mye mindre en de vanlige duo/kombi baggene. Og jeg ser en fordel med det, da barna liker å ligge litt kompakt når de er små. så med denne baggen slipper du å "fore ut" rundt babyen. Man bruker jo ikke baggen så altfor lenge uansett. man bruker sportsdelen lengst vil jeg tro.
Jeg er ikke så høy av meg jeg heller og ikke sambo heller. vi er normal høyde på 170 ca. og vogna har bøyelig håndtak ;)

Absolutt verd en tanke. Dersom du ønsker mer info om city cross og city bag eller emmaljunga generelt kan du gå inn på emmaljunga sine egne nettsider og lese litt om vogna. der får du bla vekt og lengdemål osv.

Lykke til med vogn valg. Vi er i hvertfall kjempe fornøyd med vogna =) og vi har ikke begynt å bruke den enda. (første babyen vår) Men har mange kjente og nære som skryter av emmaljunga vognene sine =) så vi er ikke alene ;)
 
til meg står det mellom emmaljunga city cross og TFK. jeg har akkurat samme kriteriene som deg. i tillegg vil jeg ha en lun og god sittedel. den på tfk ser veldig behagelig ut. så valget mitt står mellom tre eller firehjuling. og da må det evt være en stabil trehjuling.
når det kommer til emmaljunga er nok city crossen best for deg. edge duoen blir mye større. jeg hadde den sist og er 165. jeg så veldig liten ut der jeg gikk å trilla 
 


trine2007 skrev:
til meg står det mellom emmaljunga city cross og TFK. jeg har akkurat samme kriteriene som deg. i tillegg vil jeg ha en lun og god sittedel. den på tfk ser veldig behagelig ut. så valget mitt står mellom tre eller firehjuling. og da må det evt være en stabil trehjuling.
når det kommer til emmaljunga er nok city crossen best for deg. edge duoen blir mye større. jeg hadde den sist og er 165. jeg så veldig liten ut der jeg gikk å trilla 


hehehe, ja det er sant... Den ER stor.. Nå er jeg 175 høy og føler den er perfekt.. hehehe. Syntes netopp størrelsen var genial for min del. Har ett par venninner med mindre dypvogn og de syntes den ble fort for liten.. Dessuten skal jeg kun bruke den til å gå vanlig turer og utflukter :o)  Å som jeg gleder meg til å begynne å bruke den!

Men tipsen mitt om å kjøpe vogn i Sverige er faktisk genialt! Som sagt, vi sparte 2500 kroner på vår Emmaljunga Edge der..
 
Back
Topp