Noen som vet om jeg må betale toll eller moms om jeg får familie fra utlandet til å kjøpe og sende barnevogn i orginal eske?
Greier ikke å finne noen regler på det
Greier ikke å finne noen regler på det
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hvis verdien er over 350 kr inkludert frakt, så ja. Hvor er det evt snakk om å sende det ifra? Kan gå an å sende det poste restante til Sverige om du bor i nærheten av grensen..
Vil anbefale å ta ut av pakken og ha i prampack sånn at de slipper å bli stoppet i tollen med denVar det jeg fryktet. Da blir det ikke aktuelt siden jeg ikke sparer noe særlig på det
Bare å vente til de kommer hit.
Er fra Canada det evt skulle sendes fra.
Dette stemmer ikke. Hvis det er en privat pakke/gave o.l. og ikke en direkte bestilling fra en butikk, så betaler du ikke toll. Jeg får esker tilsendt regelmessig fra familien i Europa. Har aldri måttet betale noe som helst. Kjøpte også vogna i Polen. Fikk den levert fra butikk til familien min og så sendte de den til meg som en privat pakke. I original embalasje.Hvis verdien er over 350 kr inkludert frakt, så ja. Hvor er det evt snakk om å sende det ifra? Kan gå an å sende det poste restante til Sverige om du bor i nærheten av grensen..
Det stemmer ikke. Du kan motta gaver opp til 1000 kr - etter det er det vanlige regler som gjelder.Dette stemmer ikke. Hvis det er en privat pakke/gave o.l. og ikke en direkte bestilling fra en butikk, så betaler du ikke toll. Jeg får esker tilsendt regelmessig fra familien i Europa. Har aldri måttet betale noe som helst. Kjøpte også vogna i Polen. Fikk den levert fra butikk til familien min og så sendte de den til meg som en privat pakke. I original embalasje.
https://www.toll.no/no/varer/gaver/ du kan lese mer om dette her..Det stemmer ikke. Du kan motta gaver opp til 1000 kr - etter det er det vanlige regler som gjelder.
Jeg bor nære grensen og bestiller jeg ting fra EU som er rimeligere enn her, bestiller jeg det poste restante til Sverige og henter det der. Da kan man innføre varer for 3000 nok om du har vært ute av landet mindre enn 24 timer og 6000 og om du har vært ute av landet over 24 timer. Men det er jo ikke så aktuelt om det er Canada det er snakk om.
Jeg bare deler min erfaring. Har mottatt pakker med innhold dyrere enn 1000 kr i 12 år. Aldri betalte toll. Som sagt, sendt av familien min der. Ikke EU.Det stemmer ikke. Du kan motta gaver opp til 1000 kr - etter det er det vanlige regler som gjelder.
Jeg bor nære grensen og bestiller jeg ting fra EU som er rimeligere enn her, bestiller jeg det poste restante til Sverige og henter det der. Da kan man innføre varer for 3000 nok om du har vært ute av landet mindre enn 24 timer og 6000 og om du har vært ute av landet over 24 timer. Men det er jo ikke så aktuelt om det er Canada det er snakk om.
Som regel sjekker de vel ikke innholdet så nøye om det er gave fra privatperson til privatperson, men er jo kjiipt om man må betale moms + gebyrer og det da ikke lønner seg.Jeg bare deler min erfaring. Har mottatt pakker med innhold dyrere enn 1000 kr i 12 år. Aldri betalte toll. Som sagt, sendt av familien min der. Ikke EU.
Mener jeg leste i en avis her om dagen at det ikke er toll eller moms på barnevogner? Mener dette gjaldt fra Sverige men kan ikke være så annerledes å få ting i posten?