Vogn for lange barn

AnnaNym

Andre møte med forumet
Har pr dags dato en smile 3 som begynner å bli for kort.
Vesla er 90cm lang og vil enda ha behov for å sove i vogn i bhg minst 1 år frem i tid.
Men ønsker også en vogn til mer enn kun soving i barnehagen, så i tillegg til å være lang nå den også være vendbar, forholdsvis lett, svingbare forhjul, og helst 4 hjul.
Har noen tips?
 
Dessverre ikke så lett å finne vendbar, smidig og nett vogn som i tillegg har lang rygg. Man må enten kompromisse på vendbar, men få en mindre vogn/mer kompakt eller kompromisse på nett størrelse men få en vendbar vogn :)

Ikke vendbare vogner som har lang rygg, disse er ganske nette sammenlagt.
Babyjogger city elite
Tfk Mono (eller tidligere Tfk modeller brukt)
Babyjogger city mini GT 2.0
Britax Motion 4 plus

Romslige og vendbare vogner med svingbare forhjul:
Maxi cosi Lila XP
Britax GoBig2
Emmaljunga nxt 90F eller en eldre modell med svingbare hjul
 
Vi gikk fra vogna dere har til Babyjogger city elite. Den brukte vi frem til guttungen var 4,5 år (veldig glad i vogn i tillegg til at han er astma barn, som hadde behov for hvile lenge)

Ikke vendbar eller 4 hjul, men super vogn.
 
Ah, sukk, ja det var det jeg var redd for. At jeg rett og slett måtte fire på kravene og enten gå for fremovervendt eller bare velge en vogn med kortere brukstid... valgets kvaler..
 
Vi gikk fra vogna dere har til Babyjogger city elite. Den brukte vi frem til guttungen var 4,5 år (veldig glad i vogn i tillegg til at han er astma barn, som hadde behov for hvile lenge)

Ikke vendbar eller 4 hjul, men super vogn.
Har også veldig god erfaring med babyjogger city elite. Ja det er best med vendbare sittedeler ift kontakt med barnet, men sitte/liggekomfort for barnet er mye bedre i lette vogner med faste sittedeler når de blir over en viss størrelse. Hvis du f.eks kan klare deg med faste hjul og litt tyngre vogn så finnes det ulike modeller fra eks emmaljunga som har romslige sittedeler som kan vendes mot deg.
 
Vet ikke helt hva jeg tenker om at det er så utrolig mange vogner på markedet og likevel må man fire på mange av ønskene og kravene sine...
 
Vet ikke helt hva jeg tenker om at det er så utrolig mange vogner på markedet og likevel må man fire på mange av ønskene og kravene sine...

Den perfekte barnevogna finnes dessverre ikke :arghh:
Men ja, med tanke på hvor mange produsenter av barnevogner som finnes, så burde det også ha vært noe som er nærmere enn perfekt vogn, i følge meg. Ønsker meg en med god kalesje, romslig og vendbar sittedel, svingbare forhjul, takler lett ujevnt underlag og liten sammenlagt. Den vogna finnes - men ikke med romslig sittedel :shifty:
 
Den perfekte barnevogna finnes dessverre ikke :arghh:
Men ja, med tanke på hvor mange produsenter av barnevogner som finnes, så burde det også ha vært noe som er nærmere enn perfekt vogn, i følge meg. Ønsker meg en med god kalesje, romslig og vendbar sittedel, svingbare forhjul, takler lett ujevnt underlag og liten sammenlagt. Den vogna finnes - men ikke med romslig sittedel :shifty:
hvis du legger til håndbrem har du min drømmevogn også. De mange av oss gjør er å kjøpe flere vogner for å dekke opp de ulike behovene så godt vi kan….kan jo lure på om produsentene faktisk ikke vil lage den perfekte vogn for da ville de solgt fære vogner per barn :sour:
 
Den perfekte barnevogna finnes dessverre ikke :arghh:
Men ja, med tanke på hvor mange produsenter av barnevogner som finnes, så burde det også ha vært noe som er nærmere enn perfekt vogn, i følge meg. Ønsker meg en med god kalesje, romslig og vendbar sittedel, svingbare forhjul, takler lett ujevnt underlag og liten sammenlagt. Den vogna finnes - men ikke med romslig sittedel :shifty:

Ja, der har du min drømmevogn også! Skulle da tro det ikke var så vanskelig å lage...:angelic:
 
Back
Topp