Vogn du kan feste bilsetet på - når er det praktisk?

LilleMy123

Flørter med forumet
Jeg har så vidt begynt å pirke i barneutstyrsjungelen, og jeg kjenner jeg blir litt "oppgitt" over alle mulighetene som finnes. Misforstå meg rett - det er supert at det finnes mye, men så mye å sette seg inn i!

Har nå skjønt at det finnes vogner/understell som du kan sette bilsetet direkte på, i stedet for (i tillegg til?) en "vogntopp". Når er dette praktisk? Hvilke situasjoner, alder på ungen osv..? I samme surferunde fant jeg også at på noen bilstoler kan ryggen vippes bakover, slik at ungen blir liggende. Når brukes det? Er det en "fullgod" liggeløsning?

Jeg er helt grønn, og litt skeptisk til å gå i utstyrsforretninger for å spørre. Jeg er et lett bytte for overivrige selgere i den situasjonen her.. =)
 
Ett bilsete som klippses på en vogn kan være praktisk vis eks mini sover, og du skal inn på en butikk/kjøpesenter el lgnende en kjapp tur og vil prøve å unngå å vekke mini ved å koble fra sete, knote ut lille, og pakke inn i vognen.
Disse setene er i gruppe 0, dvs 0-9-13kg.

Sete med full liggestilling kan være praktisk om du eks har med lille på besøk og da kan mini ligge rett ut (anbefales ikke å ligge/sitte i bilsete for lenge) og det er bedre for mini, MEN!
De bilsetene (iallfall som jeg har sett/lest om) kan ikke brukes liggende i bilen, og veier myyye mer enn de vanlige bilsetene som ikke kan legge ned ryggen på, og de "få" kg gjøre det ekstra tungt med en liten i...
 
Jeg syns det var veldig praktisk. Brukte det hver gang vi var i matbutikken f.eks det første halve året, så det ble godt brukt
 
Alltid :)
 
Back
Topp