Vits i å kjøpe tekniske vinterjakker?

Blu-Ray

Forumet er livet
Oktoberskattene 2015
Novemberlykke 2015
Med vannsøyle osv..
Nå tenker jeg ikke på jakke +bukse-sett.

Her bruker vi dress hvis vi er ute i snøen. Jakken brukes til/fra bil og butikk. Og til/fra naboer eller bhg. Er vi ute og leker er det alltid dress det går i.

Hva gjør dere? Så vinterjakke på tilbud, satt ned fra ca 1000 til 500. Men så tenkte jeg, er det noe vits i? kan vel like gjerne kjøpe en fra hm

Jeg har aldri kjøpt ytterjakke på hm, men de funker sikkert de også. Tenker at de ikke trenger så dyre jakker for slik bruk. Selv kjøper jeg rimeligere jakker på tilbud på Stormberg outlet eller sport outlet :)

Om du ikke bruker den til lek ol, så kan man like gjerne kjøpe en billig en fra HM ol
ja. Og alder på barnet har vel noe å si. Bhg som bruker dress til lek, blir noe annet en skolebarn tenker jeg.
Vi bruker både hel dress og todelt hjemme og i bhg. Så vi har høy vannsøyle og jakke med god slitestyrke.

Jeg har aldri kjøpt ytterjakke på hm, men de funker sikkert de også. Tenker at de ikke trenger så dyre jakker for slik bruk. Selv kjøper jeg rimeligere jakker på tilbud på Stormberg outlet eller sport outlet :)
ja, de fungerer :) på salg får man dem til 150 kr og :D

Om du ikke bruker den til lek ol, så kan man like gjerne kjøpe en billig en fra HM ol
ja. Og alder på barnet har vel noe å si. Bhg som bruker dress til lek, blir noe annet en skolebarn tenker jeg.
Vi bruker både hel dress og todelt hjemme og i bhg. Så vi har høy vannsøyle og jakke med god slitestyrke.
aldri til lek :)

Er det jakke frem og tilbake i bilen tenker jeg nei det er tull og tøys

Til bruk i bil og sånn, slett ikke noe vits nei. I bil skal de ikke ha tykk jakke heller.
Typsik god, vanntett og skikkeig vinterjakke får mine når de begynner å gå til skolen, da trenger de den. Så, mine to eldste har god jakke, og bukse til. Barnehagejenta har ei tynn jakke, dress til å være ute i og altså bare tynn jakke i bilen. Ikke vanntett og ikke teknisk, arvet men neppe dyr (og teppe over)

Til bruk i bil og sånn, slett ikke noe vits nei. I bil skal de ikke ha tykk jakke heller.
Typsik god, vanntett og skikkeig vinterjakke får mine når de begynner å gå til skolen, da trenger de den. Så, mine to eldste har god jakke, og bukse til. Barnehagejenta har ei tynn jakke, dress til å være ute i og altså bare tynn jakke i bilen. Ikke vanntett og ikke teknisk, arvet men neppe dyr (og teppe over)
Les igjen: Til/fra bil. Skjønte du nå?

Les igjen: Til/fra bil. Skjønte du nå?
Med mindre man skal gå et par km til bil er det fortsatt ikke vits i en dyr jakke synes jeg, det står jeg ved. Om man skal gå svært langt til og fra bil trengs noe vanntett, men de flere parkerer jo tross alt ikke sånn evig langt unna?

Du "høres" i måten du svarer meg på aggressiv og irritert ut. Men ja, jeg skjønner at dere skal gå tom og fra bilen.

Og videre råd om gode jakker får jeg ikke veldig lyst å fortsette med etter et sånt angrep, men jeg fremholder at de neppe trenger dyre tekniske jakker til det.

Bruker de vanlige jakkene sine til og fra bil. Som regel bruker de mest mini a ture jakkene sine, men også ekstrajakker og de er billigere (name it og H&m)

Har ikke kommet på en gang å ha egen, rimeligere jakke til levering/henting i bhg osv, men hvorfor ikke? Har såvidt brukt den ene av hans to dyre vinterjakker, og det føles jo litt bortkastet.:rolleyes:

Sånn til/fra jakker er alt mulig, men jakker som skal brukes til lek syns jeg det er best å kjøpe med god vannsøyle og god pusteevne :)

Skal man bare være ute i kortere perioder som å gå fra skole til hjem eller kjøpesenter osv så er en på HM like god. Er det til aktivitet er teknisk gull verdt.

Skal man bare være ute i kortere perioder som å gå fra skole til hjem eller kjøpesenter osv så er en på HM like god. Er det til aktivitet er teknisk gull verdt.

Gå til skole er her vi bor snakk om 20 min (eldste) - 30 min (mellosmte, hun går saktere og diller mer) ute i proensielt mye regn og vind, så da er vann og vindtett gull verd. Nå som de KJØRES til skole er det ikke like viktig, men eldste går fortsatt hjem (hakket mindre viktig enn til skole, for blir han våt kan han skifte når han kommer hjem) og mellomst er ute på sfo og uteskole, så derfor prioriterer vi likevel gode jakker til dem.

Men jeg ser ikke behovet for det før det er gå til og fra skole som er aktuelt, før den tid er det dress i utetiden og en enkel jakke i bilen.

Back
Topp