Vite kjønn?

2019_surprise

Andre møte med forumet
Nå er det vel OUL-tid for mange, og man kan snart få vite kjønn eller har fått vite det. Her er det bare 3 uker til. Min samboer vil egentlig ikke vite det, men jeg tenker det kan være praktisk å vite det, samtidig som det virker spennende å ikke vite.

Alle rundt oss spør stadig når vi får vite hva det blir, voldsomt nysgjerrige.

Er det noen her som ikke vil vite kjønnet på forhånd? Hvorfor/hvorfor ikke?

Selv hadde jeg vært alt alt for nyskjerrig til å ikke vite det. Tror jeg hadde dødd om jeg ikke fikk vite.

Jeg er for nysgjerrig, har allerede fått en antakelse på TUL. Sist jeg var gravid, før vi fikk vite, var det vanskelig å handle inn noe særlig kjønnsnøytralt på forhånd hvertfall. Mulig det har blitt noe bedre utvalg på 3,5 år..

Ja altfor nysgjerrig til å ikke få vite :facepalm: ikke så viktig hva det er så lenge de er i orden :)

Jeg vil ikke vite.
Mest fordi det ikke spiller noen rolle om det kommer en gutt eller jente.
Viktigste for meg er at barnet er friskt og det har jeg fått bekreftet.
Så er det litt gøy å ikke vite, ikke minst å se hvor frustrerte alle andre blir over at jeg velger å ikke vite:hilarious:

Syns det er veldig gøy med de som ikke vil vite, men selv har jeg for stort kontrollbehov :hilarious:

Hadde egentlig ikke lyst til å vite denne gangen, sambo ville absolutt vite! Siden vi har både gutt og jente fra før var planen at vi ikke trengte noen ting!! Men når det viste seg å bo to stykk der inne ville jeg også vite! Og nå har vi jo bare halvparten av alt...

Jeg forstår hvorfor noen ikke vil vite, og om det blir jente eller gutt har ikke noe å si for oss heller. Men vi kommer til å be om å få vite det hvis de kan se det, for vi er for nysgjerrige, spente og kommer aldri til å få fred fra kommende farmor og faster (for å ta i bruk et gammelt ord) hvis ikke :p

Jeg vil vite, men jeg vet ikke om jeg vil at alle nysgjerrige rundt oss får vite:rolleyes:

Vi valgte å ikke vite kjønn med første- og tredjemann, likte tanken på å få vite det først ved fødselen og det hadde ingen praktisk betydning uansett. Syntes det var veldig fint, et ekstra spenningsmoment ved fødselen liksom. Med nummer to valgte vi å finne ut kjønnet av praktiske grunner, og denne gangen ønsker vi også å vite kjønn. Ikke så mye fordi det har noen betydning, men fordi vi har et behov for det med tanke på at vi har mistet barn i svangerskap som vi aldri fikk vite kjønn på. Skulle noe skje nå, vil jeg vite.

Jeg er for nysgjerrig, har allerede fått en antakelse på TUL. Sist jeg var gravid, før vi fikk vite, var det vanskelig å handle inn noe særlig kjønnsnøytralt på forhånd hvertfall. Mulig det har blitt noe bedre utvalg på 3,5 år..

Ja, jeg prøvde å se etter litt kjønnsnøytralt nå, men syns det både er dårligere utvalg samt at det virker å være noe dyrere også...

Kjenner jeg også har et behov for å vite, da jeg liker å være mentalt og praktisk forberedt. Tror det gjør det lettere å knytte seg også kanskje.

Jeg ville ikke vite, mannen ville. Vi har begge kjønn fra før, då følte ikke behovet. Men, så var det tvillinger, der den ene hadde en 'feil' på et organ som er typisk for ett bestemt kjønn, så legen sa ganske tidlig, uten å ha spurt om vi ville vite eller ikke, hvilket kjønn det sannsynligvis er. Bekreftet det på senere ul.
Så vi vet kjønnene.

Vi vil vite og klarer nesten ikke vente til oul!
Grunnen til at vi ønsker å vite er nok fordi vi er så nysgjerrige, vil forberede storesøster og føle meg mer knyttet da det hele føles uvirkelig :)

Vi vil gjerne vite, dette blir vårt første barn så er så nysgjerrig! Har ingen betydning hva det blir, bare stas å finne ut :) Vil gjerne vite i forhold til klær og barnerom, gleder meg veldig til å handle og planlegge litt. Vi skal på privat ultralyd når jeg er 16+2, blir gøy å se om de kan se det da, sto på nettsiden deres at de kan prøve å se etter kjønn fra uke 13 :) og mest av alt håper jeg at den ser frisk ut og vokser sånn omtrent som den skal :Heartred

Ja, jeg prøvde å se etter litt kjønnsnøytralt nå, men syns det både er dårligere utvalg samt at det virker å være noe dyrere også...

Kjenner jeg også har et behov for å vite, da jeg liker å være mentalt og praktisk forberedt. Tror det gjør det lettere å knytte seg også kanskje.

Vi har kjøpt masse fint kjønnsnøytralt på Lindex og Cubus, ganske billig var det også :) Og H&M har ofte et lite hjørne hvor du kan finne mye fint til 30-50 kr plagget! Men det kommer så klart an på hva man liker. Vi elsker dyr- og naturprint på klærne i farger som sennepsgul, mosegrønn, brun, grå osv og det er det mye av for tiden :) Men liker man ikke det kan det kanskje være litt vanskelig :P

Jeg ville i utgangspunktet ikke vite, men han vil, så da skal vi vite da..

Vi vil vite, mest fordi det er fryktelig praktisk mtp klær som skal handles inn :)
Skal på tul på tirsdag så da får vi mest sannsynlig vite kjønn.

Ja vi vil vite. Hvilket kjønn har ingen betydning men jeg er for nysjerrig. Pluss jeg vil kjøpe klær i blå eller rosa. Har allerede kjøpt inn litt kjønnsnøytrale klær men synes det er kjedelig å kun ha det. Vil feks ha kjoler hvis det er jente. Og jeg vil male babyrommet ut fra hvilket kjønn.

Har selv valgt å få vite kjønnet, sikkert litt fordi det er første barnet vårt. Min svigerinne visste ikke med nr. 2, de sa det var en enormt sterk opplevelse å få rede på det ved fødsel.
Så varierer vel litt. Tenker at det ikke spiller noe særlig rolle med klær o.l. da det er enkelt å kjøpe kjønnsnøytrale klær / spille ikke noen rolle om man kler en gutt opp i noen blomstrete greier heller eller omvendt.

Vi vil vite. Mannen kunne nok fint latt være å vite, men jeg er for nysgjerrig :P Jeg er ikke noe særlig fan av blått/rosa uansett, så sånn sett hadde jeg ikke vært avhengig av å vite. Men jeg hadde aldri klart å la være uansett :P

Back
Topp