Vite kjønn eller ikke?

Har tenkt tanken begge gangene jeg har gått gravid, men så var jeg på ultralyd da. Og da greide jeg ikke å la være å vite.

Har også tenkt tanken denne gangen, også med tanke på at jeg allerede har en gutt og ei jente. Men så er det tilknytningen jeg kjenner på når jeg vet om det er jente eller gutt, og forberedelsene (ja. Jeg er nok litt vell kjønnsspesifikk, elsker rosa, blomster, sommerfugler og tyll osv til jenter, og blå, grønn, traktor, dinosaur, biler osv osv til gutt).

Men også den spenningen av å ikke vite da. Vi har jo både jente og gutteklær delvis klart, så det har jo funket sånn sett. Bare at det har blitt litt jobb etterpå for å ordne "riktig" garderobe osv. Også er jeg veldig sikker på at mamma hadde mast seg halvt ihjel, og nekta å trudd på at vi ikke hadde vist. Så jeg vet ikke enda hva det blir til

Tenkte selv at jeg må jo vite det, skal jeg gå i flere mnd uten å vite liksom? :knegg: men så sa partner at det er tradisjon der han er fra å ikke vite, da blir fokuset heller på at baby er frisk. Syns det var en fin tanke, men om jeg klarer å vente er noe annet:smiley-bounce012 Kan tenke meg det kunne vært kjekt å finne søte kjoler/skjorter i vente tiden, men ellers er jeg ganske kjønns/fargenøytral på ting, så det har ikke så mye å si. Vi får seee hvor tålmodig jeg er:happy093

Har vært så bestemt på at jeg ikke skal vite kjønnet når jeg og samboer har snakket på dette tidligere, Meen så ble det positiv test og nå kjenner jeg at jeg ikke klarer å vente med å få vite kjønnet :angel4

Vi skal ikke vite kjønn denne ganga :D Har gutt og jente fra før så har klær til begge kjønn:playful:

Jeg vil gjerne vite :happy: Jeg liker å ha kontroll. Også føler jeg at jeg vil knytte meg mer til baby i magen når jeg vet om det blir lillebror eller lillesøster. Tror guttungen her også vil synes det er artig å vite. Men respekterer veldig de som ikke vil vite også :happy: mye spenning i det. Men det er ikke helt for meg.

Jeg kunne egt. tenkt meg å ikke vite, men samtidig vet jeg at jeg hadde sprukket på et eller annet tidspunkt. Sånn sett like greit å vite det fra starten av

Jeg hadde blitt gal av å ikke vite så må nesten vite det når vi skal på TUL (om de klarer å se det)/ OUL. Creds til dere som klarer å vente!

Skulle ønske jeg klarte det!! Burde ha klart det, har én gutt og to jenter fra før :wacky:

Har litt lyst å ikke vite denne gangen. Skulle ikke det forrige gang heller med da gikk vi på en smell på UL å fikk det skrevet på en lapp og da klarte vi ikke la vær å se etter noen dager :laughing002

Jeg tipper vi velger å få vite kjønn. Har visst det i de to forrige svangerskapene også. Første gangen valgte vi å holde det for oss selv da, men andre gangen var det fint for kommende storesøster å vite at det var en lillebror i magen. Lettere for oss å snakke om babyen og forberede henne litt.

Vi visste ikke forrige gang, det var ingen problemer med tilknytning til «julegaven» i magen selv om vi ikke ante akkurat hva det var :happy:
Vi skal ikke vite denne gangen heller. :Heartred

PS: Vi holdt på å glemme å si fra at vi ikke skulle vite kjønn da vi kom inn på en av ultralydtimene (jeg fikk noen ekstra pga risikosvangerskap), så vi holdt nesten på å spoile oss selv. :hilarious:

Last edited:
Jeg elsker tanken på å ikke vite kjønn før fødsel, men i praksis så vet jeg at jeg MÅ vite det for jeg er alt for glad i å planlegge ting og skulle det vise seg å være gutt så trenger vi all tid vi kan få på å finne navn. Førstemann fikk ikke navn før etter han ble født for vi slet sånn med å finne et guttenavn.

Første svangerskap her, så jeg tenker det kunne vært spennende å ikke vite kjønn i forkant. :Heartpink Mannen er enig, men min mor fikk litt fnatt, fordi hun vil vite om hun skal strikke rosa eller blå klær…:knegg: jeg sa til henne at vi lever i 2022, og at gutter og kan ha på seg rosa. Da tror jeg hun ble fornærmet.:laughing002

Last edited:
Første svangerskap her, så jeg tenker det kunne vært spennenee å ikke vite kjønn i forkant. :Heartpink Mannen er enig, men min mor fikk litt fnatt, fordi hun vil vite om hun skal strikke rosa eller blå klær…:knegg: jeg sa til henne at vi lever i 2022, og at gutter og kan ha på seg rosa. Da tror jeg hun ble fornærmet .:laughing002
Hehe, nå kom jeg til å tenke på min egen mamma, hun er VELDIG blå/rosa hun også. Da jeg var gravid med førstemann lette hun fram masse klær og ting fra jeg og søsteren min var små, blant annet et nydelig heklet vognteppe som jeg hadde brukt. Helt hvitt med noen få, små rosa blomster på. Om det ble gutt måtte jeg levere det tilbake slik at hun fikk sprettet dem av og heklet nye i blått! Hjalp ikke at jeg sa at jeg ikke brydde meg noe om det, og at det var jo naturlig at de var rosa siden teppet opprinnelig var mitt (og koselig å gjenbruke det!), for det var litt krise om folk kunne tro at det lå en jente i vogna ut i fra de bittesmå heklablomstene visstnok! :hilarious:

Hehe, nå kom jeg til å tenke på min egen mamma, hun er VELDIG blå/rosa hun også. Da jeg var gravid med førstemann lette hun fram masse klær og ting fra jeg og søsteren min var små, blant annet et nydelig heklet vognteppe som jeg hadde brukt. Helt hvitt med noen få, små rosa blomster på. Om det ble gutt måtte jeg levere det tilbake slik at hun fikk sprettet dem av og heklet nye i blått! Hjalp ikke at jeg sa at jeg ikke brydde meg noe om det, og at det var jo naturlig at de var rosa siden teppet opprinnelig var mitt (og koselig å gjenbruke det!), for det var litt krise om folk kunne tro at det lå en jente i vogna ut i fra de bittesmå heklablomstene visstnok! :hilarious:
Hahah!! :laughing002 Foreldregenerasjonen altså.. og de kaller oss hårsåre:whacky011

Back
Topp