Vite, eller ikke vite kjønn

Frkmy

Betatt av forumet
Flere som har valgt å ikke vite kjønn på barnet? Jeg vil egentlig vite kjønnet, jeg er så utrolig nyskjerrig! Men barnefar vil ikke, derfor har vi bestemt oss for å la det være overraskelse.. Jeg har litt miksede følelser for det! Men det beste er at vi da kan få mer kjønnsnøytrale klær, ingen av oss er noe fan av dette rosa/blått-hysteriet. Men hvordan skal jeg gå resten av svangerskapet uten å vite kjønnet når jeg er så nyskjerrig?! :D

Det hadde jeg aldri klart, jeg vil gjerne vite kjønnet så fort jeg kan få vite det.
Men for deres del så er det vel bare å bestemme seg? Alt er mulig! :-)

Vi vil vite kjønnet. Har vært 2 uker o Danmark nå og vurderte ul her for å sjekke kjønnet. Men de har slutta å opplyse om kjønn i Danmark før uke 14, fordi abortgrensen er t.o.m uke 14 i Danmark og flere har tatt abort pga "feil" kjønn.. Så jeg lot det ligge. Håper på å få vite det på oul, ellers bestiller jeg privat ul. Jeg synes dere er tøffe som klarer å vente!! :)

Vi vil vite, men blir sjeleglad for gutt eller jente <3 med førstemann ville ikke mannen vite det, men jeg skulle vite det. Da vi kom på ultralyd sa gynekologen, jeg er ikke i tvil om kjønnet også sier mannen min: Det er ikke jeg heller, det er en gutt :) så vi så det selv, Hehe!

Hehe kanskje jeg kan overtale mannen til å ville vite det også ;) kommer ihverfall til å studere ultralydbildet nøye! :D

Vi bestemt oss for å vite kjønn, men å holde det for oss selv. Jeg vil heller ikke ha hverken blå eller rosa unge, som jeg føler nær familie vil prakke på oss av klær hvis de får vite kjønnet. Skal sies at det har ikke vært helt populært at vi holder det hemmelig, å flere har gitt uttrykk for at de har "krav" på å få vite det. Det gir meg derimot bare enda mer stryke til å holde det hemmelig, jeg er kanskje litt rar :troll:

Vi skal ikke vite, og jeg tror det er en av grunnene til at jeg er så avslappet til det hele :) slipper også risikoen for å få vite feil, det skjer jo i blant :p
Gleder meg til å få se selv hva vi får :)

At du greier det skjønner jeg ikke! Vi ville begge vite det og er glad for det :)

Jeg hadde aldri klart å ikke vite :p før vi visste kjønn handla vi bare nøytrale klær, men er jo så mye gøyere å handle nå som vi vet kjønnet :)

Vi visste det med førstemann, men holdt det hemmelig. Artig for oss, irriterende for de rundt tydligvis:p jeg ville ikke vite men mannen ville, og det er jo ikke bare mitt selv om jeg bærer. Men denne gangen vet vi ikke, og det er så sykt spennende!! Synes at med en gang vi visste det sist så forsvant litt av spenninga. Litt som å vite hva man får i julegave:p nå er jeg bare så spent og veeeldig nysgjerrig. Gleder meg til å se hva det blir, har ingen sterk følelse..:)

Vi skal ikke vite og nå angrer vi nesten! :p Er sååå nysgjerrig! Men for meg er jo denne nysgjerrigheten litt av sjarmen :) Jeg liker å lure og gjette :) Og så syns jeg det var så fantastisk da vi fikk jenta vår og vi fikk se selv om det var jente eller gutt i stedet for å bli fortalt det av andre :) Hele barselperioden ble veldig spesiell og jeg husker såå godt når hun fikk på rosa strikkesokker fra sykehuset, dette ble hennes første plagg som var kjønnsbestemt og er fortsatt spesielle for oss ❤ Jeg liker best kjønnsnøytrale klær uansett så det gjør ikke noe om jeg ikke får kjøpt inn en hel rosa/blå garderobe før barnet blir født :) Jeg husker forresten jeg las noe som traff meg i en artikkel om grunner for å ikke vite kjønnet, og det var "Å starte livet uten en klam kjønnsrolle tredd over hodet kan være å foretrekke, eller hva?" :) Her er hele artikkelen om du ønsker å lese den: http://www.babyverden.no/Gravid/Div...-ikke-finne-ut-om-du-venter-gutt-eller-jente/

Jeg hadde egentlig bestemt meg for å ikke vite (etter mye frem og tilbake), men lillegutt ga oss ikke noe valg :p

Vi visste ikke med første og det var veldig stas med overraskelsen :)

Jeg hadde egentlig bestemt meg for å ikke vite (etter mye frem og tilbake), men lillegutt ga oss ikke noe valg :p

Vi visste ikke med første og det var veldig stas med overraskelsen :)

Er det jeg er mest spent på nå, om vi kommer gjennom ul på torsdag uten at noen forsnakker seg eller at den lille virkelig skal demonstrere. :p men hvis vi får vite vil jeg foreslå for mannen at vi ikke sier det til noen likevel. :D

Jeg har litt lyst å bli gravid en gang senere og ikke vite kjønn :p hvis ultralyd denne gangen stemmer.at det er jente så har vi en av hver. Da har man klær etter begge. Og det ville vært veldig spennende

Vi ville vite, var aldri i tvil. Veldig greit å få startet med innkjøp, selv om de fleste "store tingene" blir kjønnsnøytrale hvis/når det kommer flere barn senere. Barnerommet skal også pusses opp, og jeg ville ha farge på veggene.
For ikke å snakke om navnvalg! Er så vanskelig, at her må vi ha god tid til å planlegge ;)

Vi skal ikke vite og nå angrer vi nesten! :p Er sååå nysgjerrig! Men for meg er jo denne nysgjerrigheten litt av sjarmen :) Jeg liker å lure og gjette :) Og så syns jeg det var så fantastisk da vi fikk jenta vår og vi fikk se selv om det var jente eller gutt i stedet for å bli fortalt det av andre :) Hele barselperioden ble veldig spesiell og jeg husker såå godt når hun fikk på rosa strikkesokker fra sykehuset, dette ble hennes første plagg som var kjønnsbestemt og er fortsatt spesielle for oss ❤ Jeg liker best kjønnsnøytrale klær uansett så det gjør ikke noe om jeg ikke får kjøpt inn en hel rosa/blå garderobe før barnet blir født :) Jeg husker forresten jeg las noe som traff meg i en artikkel om grunner for å ikke vite kjønnet, og det var "Å starte livet uten en klam kjønnsrolle tredd over hodet kan være å foretrekke, eller hva?" :) Her er hele artikkelen om du ønsker å lese den: http://www.babyverden.no/Gravid/Div...-ikke-finne-ut-om-du-venter-gutt-eller-jente/
Den artikkelen var god! Nå føles valget med å holde det hemmelig bedre :D Så får jeg heller gjette og lure når jeg ser ultralydbildet..;) men herregud så jeg gleder meg til OUL! Har bare hørt hjertelyden til nå, og "bare" det var helt fantastisk. Tenk å kunne se den lille inni magen. Spiller jo tross alt ingen rolle om det er jente eller gutt, blir bare en herlig overraskelse på slutten av svangerskapet uansett :D

Er det jeg er mest spent på nå, om vi kommer gjennom ul på torsdag uten at noen forsnakker seg eller at den lille virkelig skal demonstrere. :p men hvis vi får vite vil jeg foreslå for mannen at vi ikke sier det til noen likevel. :D

Hehe :) Satser på at h*n ikke vifter med noe som helst :) Sist forsnakket de fleste seg, men vi avfeide det bare med at de fleste sier han :p Kult om dere hadde klart det da :) Hvis lille allikevel skal demonstrere :p

Snakker fra egen erfaring, er uke 29 nå! Jeg knyttet veldig mye sterkere bånd med henne etter vi viste det var en jente og kunne bruke navnet hennes. Da ble hun en person ikke bare baby'n som kommer i oktober! Så av den grunn anbefaler jeg alle å vite :)

Vi visste ikke kjønnet sist og skal heller ikke vite kjønnet denne gangen. Det er bare så moro, spesielt under fødselen ;)

Back
Topp