Vitamintilskudd

Har fått time til legen nå i formiddag, så får vi se hva han sier :)

Jeg må bRe presisere at dette er det min lege har sagt til meg sammen med hva jeg har lest på felleskatalogen og relis..
Men greit å sjekke iallfall [emoji16]

Jeg må bRe presisere at dette er det min lege har sagt til meg sammen med hva jeg har lest på felleskatalogen og relis..
Men greit å sjekke iallfall [emoji16]
Alltid greit å være på sikre siden :) Har andre medisiner jeg ikke burde ta og når jeg er gravid, i tillegg til lavt stoffskifte. Forrige uke lå jeg på haukeland med nyrestein og fikk meget masse og sterke smertestillende, så jeg er jo redd det har gjort noe skade :/

Her går det i lettmelk med D-vitamin, omega 3 fri flyt, folat og sana-sol... [emoji16][emoji16][emoji16]

Det er korrekt at anbefalt dose vitamin d er 10mcg, men voksne tåler fint større doser. Hadde det vært meg som visste at jeg stadig har mangel så ville jeg minimum tatt 20mcg daglig, med mindre jeg hadde spist mye mat som inneholder vitamin d.

Har høye doser d-vit noe å si for fosteret? Jeg er som sagt avhengig av den dosen jeg bruker for å holde meg på et akseptabelt nivå. ligger på 109 ved 5000ie. lå på 57 ved 2000ie. Vil jo ikke at noe skal gå utover fosteret, men ønsker ikke form som er bånn i bøtta heller om jeg ikke tar nok d-vit :(

Har høye doser d-vit noe å si for fosteret? Jeg er som sagt avhengig av den dosen jeg bruker for å holde meg på et akseptabelt nivå. ligger på 109 ved 5000ie. lå på 57 ved 2000ie. Vil jo ikke at noe skal gå utover fosteret, men ønsker ikke form som er bånn i bøtta heller om jeg ikke tar nok d-vit :(
Det må legen svare på, men be han sjekke relis fremfor felleskatalogen.

Jeg tar folsyre 400mcg og D3-vitamin 20mcg [emoji5] skal over på kosttilskudd for gravide etterhvert, men hadde så lavt på d-vit og har kronisk mangel på folsyre, så må ta sånn som dette først [emoji5] i tilleg tar jeg et annet tilskudd som har B-vit og mer folsyre i [emoji12]

Hvis du bruker Nycoplus Multi tabletter så er det ikke Omega-3 i de nei. Men man får med det i de gravid-pakkene :) Ja, veldig dumt - men det er dessverre mange som ikke kan jobben sin eller uttaler seg om ting de ikke er utdannet til. Enten de jobber på apotek eller hvor som helst ellers [emoji14]

Edit: du bruker kanskje Nycoplus Omega-3 multi kapsler? Isåfall er det selvfølgelig Omega-3 i de - men bare 200mcg Folsyre. Uansett er du vel sikret når du tar høyere dose utenom :)
ja det er de jeg tar :-)
Også tar jeg egne folsyre tabletter.

foreløpig tar jeg kun folat, men skal kjøpe flere vitaminer! og kalsium, begynner å få kramper i beina....

Jeg tar NycoPlus gravid nå, men har bestilt GraVitamin. De inneholder omtrent det samme i samme mengder, den er billigere (199/90 stk) og det er bare en tablett å ta, jeg synes den smaker veldig ekkelt den fra NycoPlus så synes det er en fordel å bare måtte ta en. [emoji28]Tenker å kjøpe omega-3 tabletter på apoteket i tillegg.

Back
Topp