Folat og omega3
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Husk å vær forsiktig med inntak av vitamin a, d og k i graviditeten. Vær spesielt obs på vitamin a.Som flere andre her tar jeg folat og omega3. Omega3 kapslene mine har noen vitaminer i tillegg daa og d tror jeg det er
![]()
Husk å vær forsiktig med inntak av vitamin a, d og k i graviditeten. Vær spesielt obs på vitamin a.
Noen spesiell grunn til det? Vet at de ikke er vannbaserte men skal man ha mindre av dem når man er gravid enn ellers?
Nei der skal man ikkejeg fikk beskjed av legen min at det absolutt ikke var noen fare å ta en tablett D-vitamin ved siden av tran f.eks. Og han mente også at dette burde bli anbefalt til alle prøvere og gravide.
Dette er hentet på Apotek1 sin nettside:
Gravide bør være forsiktige med for høyt inntak av vitamin A pga risiko for fosterskader.Dersom mat fra lever er en del av det faste kostholdet ditt, får du trolig nok vitamin A og bør være forsiktig med ekstra inntak.
Et kjapt søk på Google gir svar på hvorfor man bør være forsiktig med enkelte vitaminer.
Ja, A vitamin er det verste å få for mye av.Det kan godt hende ang A-vitamin ja. Det har jeg lite kunnskap om. Men D-vitamin er ihvertfall trygt. Så lenge man ikke overdriver veldig da selvfølgelig.
Ja, A vitamin er det verste å få for mye av.
Har selv vært hos legen og sjekket lagrene mine, og jeg hadde litt lave verdier av vitamin d, men jeg ble sterkt anbefalt å ikke ta tilskudd av det men heller holde meg til kun lifeline care gravid - vitaminene.
Anbefaler virkelig alle til å sjekke vitamin-nivåer ved neste legebesøk, slik at man kan tilpasse tilskuddene etter sitt eget behov. Ingen av oss er like![]()
Du får desverre ikke sjekket for alle vitaminer, men du kan få måle D, B12 og jernlagerJa, A vitamin er det verste å få for mye av.
Har selv vært hos legen og sjekket lagrene mine, og jeg hadde litt lave verdier av vitamin d, men jeg ble sterkt anbefalt å ikke ta tilskudd av det men heller holde meg til kun lifeline care gravid - vitaminene.
Anbefaler virkelig alle til å sjekke vitamin-nivåer ved neste legebesøk, slik at man kan tilpasse tilskuddene etter sitt eget behov. Ingen av oss er like![]()
Jeg har akkurat kjøpt et pakke lifeline gravid og den står at man kan bruke hele svangerskapet. Den er det 400mcg folat.Vet noen om det gjør noe å ta folat utover første trimester?