Vitamintilskudd?

~Blikk~

Elsker forumet
Tar dere ekstra vitaminer?

Jeg hater piller ol så jeg tar det ikke frlegen/jm ber meg om det Sist klarte jeg meg uten det aller meste,men måtte ha litt ekstra jern helt mot slutten (ÆSJ!!!), ikke spiser jeg ufattelig sunt (spesielt ikke når jeg er gravid...), men kroppen min har visst det den må ha.
 
Er visst akkurat som deg. Tar ikke noe med mindre jeg blir anbefalt av legen min. Har spist folat fram til for en uke siden, nå er det ingen tilskudd av noe slag. Jeg skulle sikkert gjerne ha spist tran, men får meg ikke helt til å gjøre det. Måtte også spise jern på slutten av forrige graviditet pga lavt jernlager.
Jeg forsøker å spise variert og sunt til daglig, men jeg skeier gjerne ut litt av og til. Er lov det vel: )
 
Jeg må ta en hel haug etter anbefaling fra jordmor. Må ta dobbel dose D-vitaminer, forlat, jern og bio-magnesium. Manglet vist det meste.
 
Jeg tar mulitvitaminer, i håp om at det skal hjelpe på energien-noe det ikke har gjort enda  Spiser heller ikke sunt, hvertfall ikke nå!!
 
Jeg tar litt kalsium siden jeg ikke drikker melk ellers tar jeg  bare folat og en skjee tran når jeg husker det
 
Man skal være forsiktig med å ta tilskudd av noe slag uten å ha tatt prøver hos lege. Det er ikke bra å få for mye av enkelte vitaminer og mineraler heller.
Tran derimot, kan - og BØR - man ta hver dag!! Sliter man med smaken, kan sitron-tranen anbefales :)
Så til dere som ikke tar noe; så lenge dere har et variert kosthold med mye fisk, grønnsaker og grove kornprodukter, trenger dere ikke ha dårlig samvittighet :)
 
Jeg er slankeoperert og må ta to svære never med tilskudd hver eneste dag. Ingen vei utenom.
 
Har som vanlig prøvd meg på multivitaminer for gravide men det sklir fort ut så blir sikkert som de andre gangene å ikke ta noenting.....
 
Back
Topp