Vitamintilskudd siste del av svangerskap + etterpå

E

Eline2020

Guest
Akkurat nå tar jeg kun c-vitamin og d-vitamin, tran og jod når jeg husker det.
Burde kanskje kjøpe meg en multivitamin eller noe i tillegg.

Hva tar dere av tilskudd? Og hva skal dere ta når svangerskapet er over? (Noe ekstra tilskudd man bør ta ved amming?) :love7
 
Tar sånn ferdig blanding (Gravid) + jern nå, og så tar jeg den ferdige pakka som heter Mamma (+jern) når ungen er ute. Orker ikke komplisere ting, og haaater piller, så da synes jeg det er greit med sånne ferdigpakker :)
 
Tar en multivitaminen nå + omega 3 og jern. Tenker å fortsette med det samme (utenom jern) etter fødsel :)
 
Når jeg husker på det så tar jeg sånn multivitamin for gravid/mamma (minus trankapslene, for de spøy jeg bare av..), ekstra D-vitamin og ekstra jern.
Fortsetter nok med multivitaminene og D-vit etter fødsel, men mest for å bruke opp pakka ;)
 
Jeg er sykt dårlig på å huske vitaminene mine om dagen...husker det kanskje 2 ganger i uka. Da tar jeg dvit, omega 3 og multivitamin.

Jeg har veldig høy blodprosent og bør absolutt ikke ta mer jern
 
Jeg tar sånn gravid pakke (unntatt kalsium, for den tåler jeg ikke), og tar D-vitamin i tillegg. Kommer nok ikke til å ta noe når ungen er ute.
 
Tar nycoplus sine gravid-kapsler (2x multivitamin og 2x tran). Er på siste brett nå, ork ikke å kjøpe flere før baby kommer. Har to pakker med mamma-kapsler som varer 8 uker. Blir å ta de, men kjøper nok ikke flere etter det. Tenker det er greit for baby i starten når man ammer. Videre får kostholdet mitt duge. :)
 
Helt unødvendig med egne gravid og mamma vitaminer da det bare er salgstriks - innholdet i «Nycoplus gravid» er det samme som i Nycoplus multi omega-3.
Anbefaler for øvrig å ta multivitaminer med omega-3 etter fødselen om du skal amme, da mye næring går rett i melka og du fort sitter igjen med lave lagere på det meste! :)
 
Tar tran og floradix når jeg husker på det. Ikke daglig for å si det mildt :shy:
 
Tar multivitamin hver dag, og siden jeg har lagt meg den vanen håper jeg å fortsette etter fødsel også!
 
Du skal ikke ta kunstig vitamin hvis du ikke har mangler!

Så nei, jeg kommer ikke til og ta noe. Får jeg mangler på noe er det først og fremst mat jeg vil ha det i fra, ikke tabletter. Blir ikke det nok, blir det tilskudd :)
 

Vedlegg

  • 58E89FBB-55EE-42BB-947E-B79CF66BD528.png
    58E89FBB-55EE-42BB-947E-B79CF66BD528.png
    91 KB · Visninger: 12
Akkurat nå tar jeg kun c-vitamin og d-vitamin, tran og jod når jeg husker det.
Burde kanskje kjøpe meg en multivitamin eller noe i tillegg.

Hva tar dere av tilskudd? Og hva skal dere ta når svangerskapet er over? (Noe ekstra tilskudd man bør ta ved amming?) :love7
Tar ingenting, har et sunt kosthold der jeg får i meg det jeg trenger. Mangler ikke noe i følge blodprøver :happy: tenker at det beste er å få i seg det en trenger gjennom kostholdet.
 
Du skal ikke ta kunstig vitamin hvis du ikke har mangler!

Så nei, jeg kommer ikke til og ta noe. Får jeg mangler på noe er det først og fremst mat jeg vil ha det i fra, ikke tabletter. Blir ikke det nok, blir det tilskudd :)
Ja enig, men det skal sies at det er vanskelig å dekke næringen 100% igjennom bare mat. Lærte det igjennom kostveilederutdanningen min.

Men variert og næringsrik mat er det beste! Men skal litt til før man får mangler uansett. :)
 
Back
Topp