vitaminer!

baby i magen2

Gift med forumet
hvilke vitaminer tar dere no??
står på fremsiden min at de anbefaller å bruke det, men hvilke da??

oki takk for svaret[:)] 

Jeg kjøpte meg multivitaminer, men når jeg var på UL hos en ekspert sa hun jeg skulle vente med å ta disse til jeg var i uke 12 fordi det nå er sommer og vi får i oss mye vitaminer ellers. Var ikke bra med for mye vitaminer sa hun til meg...

Jeg har sluttet på de å venter med å begynne til uke 12. [;)]

folat har eg brukt siden vi starta prøvinga, så de har eg gått på lenge, hadde så klart ein liten pause når eg var på sommerferie å det var jo dumt for da blei eg jo gravid.. men men får bare væra flink fremmover..

jeg tar Folsyre og Omega 3[:)]

jeg tar folsyre og omega 3 multi, (store illeluktende kapsler)Omega 3 multi fordi den innholder vitamin D bl.a

ORIGINAL: Turkisdilla

jeg tar folsyre og omega 3 multi, (store illeluktende kapsler)Omega 3 multi fordi den innholder vitamin D bl.a

sikkert de samme som meg det da..
men er det fleire vitaminer vi bør ta no da??

ORIGINAL: baby i magen2

ORIGINAL: Turkisdilla

sikkert de samme som meg det da..
men er det fleire vitaminer vi bør ta no da??

De omega 3 multi jeg tar er fra nycoplus,samme? innholder masse forskjellig, så lenge man tar folsyre og omega 3 med D vitamin skal det holde;) Men tar den multi, for den har litt flere vitaminer i seg...  Tror ikke de kapslene er noe for de som er kvalme, for om man ikke er kvalm, gjør den deg kvalm (nesten) hehe

*Sniker fra januar 10*.

Hvis dere tar tran/ omega 3-kapsler + multivitamin så bør det være tran uten vitamin A så vidt jeg vet. For mye vannløselig vitamin A kan være skadelig. Fri Flyt-kapslene bla er uten vitamin A.

æ tok folat helt til i uke 9+2, men måtte slutte da æ blei kvalm å spydde av dem, etter d har æ ikke spydd i d hele tatt, litt kvalm, men ik så ille :) snakka me ei anna, ho kunne ik ta dem fordi ho fikk utslett av dem, vi har jo fådd onga i tusenvis av år utn xtra vitamina, så håpe d skal gå bra :)

Bruker bare folat og tran ennå, men er på jakt etter gravid-pillene, men ingen av apotekene jeg har vært på har hatt de, evnt kanskje vært utsolgt..[8|]

De omega 3 multi jeg tar er fra nycoplus,samme? innholder masse forskjellig, så lenge man tar folsyre og omega 3 med D vitamin skal det holde;) Men tar den multi, for den har litt flere vitaminer i seg...  Tror ikke de kapslene er noe for de som er kvalme, for om man ikke er kvalm, gjør den deg kvalm (nesten) hehe

JA, de blir man skikkelige kvalme av, gulper omega 3 i en time hvis de holder seg der så lenge som en time da...   :/ 

tar folat og omega 3 :), hvor lenge skal man bruke folat/folsyre pillene?

ORIGINAL: kajlida

Vitaminene heter GRAVID, kjøper på apoteket.
Tar i tillegg omega kapsler.

signerer her[:)]

ORIGINAL: kajlida

Vitaminene heter GRAVID, kjøper på apoteket.
Tar i tillegg omega kapsler.

eg og tar dette[:)]

Tar folat og jern (hadde lav jern). Ellers tok jeg omega 3 men siden jeg er kvalm hele døgnet, og det ikke hjelper med den tran smaken så har jeg droppet den inntil videre.

Kjøp vitaminer på helsekost og ikke på apotek. På apotek får du "klonede" vitaminer, dvs kunstig framstilt. Litt dyrere på helsekost, men bra produkter. Selv bruker jeg multivit fra Solaray.

-k-

Back
Topp