VITAMINER

spartasmurfen

Andre møte med forumet
Jeg er visst mye her inne jeg. Har så mange spørsmål se. Har hørt at man bør ta vitaminer også når man prøver å bli gravid. Men jeg er ikke helt sikker på om det stemmer. Det jeg lurer på hvis det stemmer er hvilke vitaminer man bør ta. Har hørt at folsyre bør tas også når man prøver. Men er også andre vitaminer man bør ta. Er det noen her som vet hvilke? For jeg har ikke peiling. Håper noen kan hjelpe meg med dette.

Synes jo ALLE uansett om den er prøver eller ikke bør ta multivitamin og omega3.
Folat hvis man prøver å bli gravid.

Det er bra for mannen og ta sink og selen for spermen.
c-vitamin er bra for begge.

Det er viktig å ta vitaminer!

Folat bør en absolutt begynne å ta mens en prøver.
I tillegg syns eg omega3 er viktig å ta om du er gravid eller ikke.[:)]
Eg tar triomega for kvinner, for da får eg i meg kalsium, D og E-vitaminer også.

Hvis du drar på apoteket, der har de sånn vitamin eske for gravide (er en gravid dame uttapå), da er du sikker på å få i det du trenger!!! Bare ikke ta sånn ginseng (kan visst føre til abort)!!

Folat bør tas i 3 måneder før man blir gravid, og minst 3 måneder etter. Omega 3 er også viktig tror jeg, spesielt når man er gravid. En sånn gravid-multivitamin så er man godt sikra både før og etter man blir gravid, omega 3 må vel tas i tillegg da (iallefall til den typen jeg tar)[;)]

Back
Topp