Vitaminer?

charlotte*

Forelsket i forumet
Lurte på hvilken vitaminer dere tar i svangerskapet? Er det noen vitaminer man evt skal ta?

Fint om noen kunne svare[:)]

Jeg tar omega-3 med vit E (fri flyt), kalsium med vit D3(kildens) og folsyre[:)]

Har ikke begynt på noen vitaminer jeg[&:]
Men har et veldig sundt kosthold...
men tror nok jeg skal dra en tur på apoteket imorgen:) kan man ta de gravid tablettene hele svangerskapet?

Jeg tar Gravid-vitaminer (inneholder de vitaminene en trenger) + folat i tillegg. Tar litt ekstra pga medisiner jeg tar.

Men nå er jo jeg over de 12 første ukene.. så kanskje ikke vitsen å gå på de gravid tablettene da..

folsyre trenger man bare de tolv første ukene. fettsyrer og vitaminer er viktig å ta hele svangerskapet og når man ammer.  Vitaminene jeg kjøpte heter bio balanse vitamin og mineral kompleks, fås kjøpt på helsekost, festtsyrene jeg har tatt heter efanatal (rosa boks) for gravide. Skulle kjøpe nye fettsyrer, da kjøpte jeg en som heter omega 3-6-9.

ok:) takk for svar[:)]
Skal ta meg en tur på apotek og i helsekost butikken imorgen:)
Burde vell ha begynt på vitaminer for lenge siden..

Finner man noen av disse vitaminene i tygge- eller sugetabeletter? Jeg fikk bare gått 2 uker på folat men måtte slutte fordi jeg ikke klarte å svelge tabelettene uten å spy. Har vært på apoteket og spurt om dette angående folat, men de har ikke kunnet hjelpe meg. Men jeg har ikke tenkt på noen av de andre vitaminene. Noen som vet?

Jeg tar kun folat jeg da, aldri tatt noe annet heller pga jeg blir dårlig av det ofte med oppstøt og styr. Mangler aldri noe heller, men spiser som regel veldig variert.

Heisann, du må nesten bare spørre på apotek eller helsekost ;) så får du vel svar på om de har tygge eller suge tbl ;) lykke til

Jeg tar omega 3 med kalsium, D og E vitamin pluss folat men det slutter jeg med nå siden jeg er 12 uker i dag. Legen sa på kontrollen da jeg var 9 uker at jeg snart kunne slutte å ta dem siden jeg hadde begynt lenge før jeg ble gravid.

Back
Topp