Vitaminer

Hjertetre

Betatt av forumet
Noen som tar noe ekstra utenom folsyre? Ser det har kommet komplett tilskudd for Gravide,erfaringer?

Jeg tar også vanlige multivitaminer som inneholder nok folat i seg. I tillegg til omega3 og vitamin D. Med de tok jeg før graviditet og :happy:

Denne uke har jeg fått plutselig aversjon mot de fleste proteiner jeg pleier å spise (kylling, egg, laks..) og så kjøpte jeg kolin da jeg er redd for at jeg ikke får nok av den med mat.

IMG_2379.jpegIMG_2380.jpeg

Jeg kjøpte disse to etter mye leting etter det optimale for meg :cat:

Bruker folsyre med jod, i tillegg til tran for både omega 3 og d-vitaminer. (Omega fordi siden vi ikke spiser så mye fisk som vi sikkert burde, og d-vitaminene er greit siden vi bor i Norge. :hilarious: ) Så lenge man er frisk og spiser sunt og variert så er det ikke nødvendigvis behov for noe mer. :)

Jeg endte med å kjøpe gravid vitaminene til Nycoplus. Var 40% på Vitusapotek, og jo mindre jeg trenger å huske på jo bedre. Så da ble det både enklest for meg å forholde meg til fremover og billigere siden det var på tilbud.

Takk for svar, damer! Ser det varierer hva dere tar, men tror jeg skal gjøre som dere å anskaffe vanlige multivitaminer også. Sikkert kjekt å ta enn bare folsyre.

Jeg har også disse men har ikke fått ned den øverste der på en stund, lukten er litt too much nå i kvalmeperioden :dead: når jeg ikke får ned den tar jeg bare folat fra samme merke pluss jod og omega 3 separat.. vanskelig å få i seg sunt og variert akkurat nå (-:
Hehe, de er store ja! Jeg klarer ikke å ta de hver dag selv.

Jeg tar omega 3 multivitamin, ekstra d3 vitamin som jeg gjør ellers hele året + folat. Mener det dekker det samme som gravidpakkene :scratch

Bruker den gule pakke fra lifeline care - kosttilskudd gravide:love2 Mest fordi jeg uansett skulle kjøpe omega 3 i tillegg til jod og folsyre og den gule pakken var på tilbud.

Jeg tar folat daglig, vegetabilsk Omega 3 og multivitamin annenhver dag, og magnesium annenhver dag. Sistnevnte fordi jeg sleit litt med kramper i leggen mot slutten av forrige graviditet, og har inntrykk av at magnesiumtilskuddet fikk bukt på det.

Jeg har lest at B6 skal hjelpe mot kvalme, så vurderer å teste ut det siden jeg er litt uggen om dagen.

Jeg har lest at B6 skal hjelpe mot kvalme, så vurderer å teste ut det siden jeg er litt uggen om dagen.
Det hjelper ja, jeg har prøvd men det forsterket et annen symptom jeg hadde (sur smak i munnen) så klarte ikke gå i meg noe. Men tror det er ganske sjeldent så anbefaler å prøve pyridoksin

Back
Topp