Vitaminer

Nycoplus multivitaminer (for de som tar tran) + tran.
De er ganske små og glatte, lett å ta :)
 
Jeg går på Nycoplus gravid, det er 2 kapsler og 2 tabletter, får i seg alle viktige vitaminer :happy: De er også merket med mandag, tirsdag, onsdag osv. tok blodprøver på første svangerskapskonsultasjon hos legen forrige uke, alle blodprøver var supre, så den anbefales :happy:
 
Jeg bruker nycoplus omega-3 multi, det er kun to tabletter og den skal inneholde det du behøver :happy: jeg var innom å brukte en typisk for gravid i forrige svangerskap, men den var mye dyrere og det var flere tabletter , og eneste forskjellen om jeg husker korrekt var at det var litt høyere innhold av kalsium i den.
 
Jeg tar b12, jern, folsyre, d vitamin og c vitaminer.
 
Jeg bruker også nycoplus gravid og fornøyd med den, tar den som regel til kveldsmaten for jeg blir så trøtt av de. Lifeline ble jeg skikkelig kvalm og uggen av så den ble raskt byttet ut :hilarious:
 
Jeg tar gravid tabletter fra nycoplus fra apoteket. Lett å holde oversikt. Og du får nok vitaminer i deg
 
Multivitamin, omega3, folsyre og jod.
Av og til litt ekstra magnesium
 
Det er såå mye dårlig kunnskap om folat/folsyre der ute. SÆRLIG på apotekene. Jeg blir helt matt. Det er ikke folsyre gravide bør ta, men methylfolat. Jeg er elendig på å forklare, så legger ved en lenke til noen som både gjør det bedre og kan det bedre. https://tunmed.school/2016/08/22/feil-informasjon-til-gravide-om-folat/amp/
Hmm, de fleste kildene i artikkelen er ikke mulig å komme inn på og når jeg leser artikler på samme nettsider som det blir henvist til så finner jeg motstridende informasjon i forhold til hva artikkelen påstår. Blandt annet så henviser artikkelen (som i tillegg er 7 år gammel) til sunnås sin nettside for å vise at antall tilfeller ryggmargsbrokk ikke har gått ned, men sunnås skriver at antall tilfeller har gått ned. Forfatteren av artikkelen kaller seg også ernæringterapaut, det er ikke en beskyttet tittel. Artikkelen er heller ikke fagfellevurdert.
 
Hmm, de fleste kildene i artikkelen er ikke mulig å komme inn på og når jeg leser artikler på samme nettsider som det blir henvist til så finner jeg motstridende informasjon i forhold til hva artikkelen påstår. Blandt annet så henviser artikkelen (som i tillegg er 7 år gammel) til sunnås sin nettside for å vise at antall tilfeller ryggmargsbrokk ikke har gått ned, men sunnås skriver at antall tilfeller har gått ned. Forfatteren av artikkelen kaller seg også ernæringterapaut, det er ikke en beskyttet tittel. Artikkelen er heller ikke fagfellevurdert.
Det er mulig det var en dårlig artikkel med tanke på kilder. Jeg var først og fremst ute etter en nøye forklaring om sammenheng og forskjell. Min lege sier f.eks det samme. Jeg tenker hvertfall det er viktig at man vet hva som finnes av informasjon der ute, slik at man selv kan ta et informert valg. Jeg velger methylfolat over folsyre any day :) Ps. Mener det ligger nyere artikler (med kilder så klart) om temaet på nettsidene til pumed.
 
Last edited:
Kjøpte lifeline men blir bare ennå mer kvalm av omega-3 kapslene på de :meh: Vurderer å bare kjøpe høykonsentrat omega-3 og ta multivitaminog folsyre i tillegg
Har du lagt merke til at den hvite og den grønne tabletten både har lukt og smak? Jeg klarer ikke de lengre nå :hilarious:
 
Det er såå mye varierende kunnskap om folat/folsyre der ute. Særlig på apotekene. Selv velger jeg methylfolat over folsyre. Jeg er elendig på å forklare, så legger ved en lenke til noen som både gjør det bedre og kan det bedre. https://tunmed.school/2016/08/22/feil-informasjon-til-gravide-om-folat/amp/
Om det er så mykje bedre så er det jo litt snodig at eg kun får opp helsekost som selger det, ellers er det på resept på apotek.
Eg har tatt vanleg multivitamin som inneheld folsyre i tidlegare svangerskap og målt gode verdiar på blodprøvar.
Tenker eg held meg til det :)
 
Om det er så mykje bedre så er det jo litt snodig at eg kun får opp helsekost som selger det, ellers er det på resept på apotek.
Eg har tatt vanleg multivitamin som inneheld folsyre i tidlegare svangerskap og målt gode verdiar på blodprøvar.
Tenker eg held meg til det :)
Selv synes jeg det er mye snodig som selges på apotek. Men uansett, der det finnes ulike alternativer må man selv ta egne valg. Men vet man ikke om de, blir jo heller ikke valgene informerte :)
 
Hmm, de fleste kildene i artikkelen er ikke mulig å komme inn på og når jeg leser artikler på samme nettsider som det blir henvist til så finner jeg motstridende informasjon i forhold til hva artikkelen påstår. Blandt annet så henviser artikkelen (som i tillegg er 7 år gammel) til sunnås sin nettside for å vise at antall tilfeller ryggmargsbrokk ikke har gått ned, men sunnås skriver at antall tilfeller har gått ned. Forfatteren av artikkelen kaller seg også ernæringterapaut, det er ikke en beskyttet tittel. Artikkelen er heller ikke fagfellevurdert.
Jeg tenkte kildekritikk med en gang jeg åpna artikkelen. Men så lenge det er i samråd med lege så er jo det bra :) :)
 
Om det er så mykje bedre så er det jo litt snodig at eg kun får opp helsekost som selger det, ellers er det på resept på apotek.
Eg har tatt vanleg multivitamin som inneheld folsyre i tidlegare svangerskap og målt gode verdiar på blodprøvar.
Tenker eg held meg til det :)
Ifølge det jeg nå har lest så er faktisk folsyre lettere for kroppen å ta opp. Jeg har slitt med mangel på div b vitaminer utenom svangerskap, inkludert tomme lagere av folat, og jeg har fått b vitaminer som inneholdt folsyre. Etter å ha gått på det har nivåene blitt bra :happy:
 
Jeg tar folat og jod.
 
Back
Topp