Vitaminer

Koalabjørn

Forumet er livet
Marshmallows 2022
Stjerneskuddene 2024
Hvilke vitamintilskudd tar dere? Jeg husker ikke hvilke jeg kjøpte sist svangerskap, jeg tror det var lifeline? Men de hvite var så vanskelig å svelge, spesielt når jeg var kvalm. Noen tips?
 
Men hvilket merke? Inneholder den nok folat? Hva med omega3? :happy: prøver å unngå å måtte svelge så mange piller i tilfelle kvalmen kommer, haha
Dei som eg har hatt inneholde like mykje folat som om du kjøper folat separat. Eg har Metode (fra Apotek 1) multivitamin no, men vil heller anbefalar Nycoplus. Blir grusomt kvalm (uavhengig av graviditet) om eg tar Metode sine på anna enn full mage.
Eg tar omega 3 i tillegg ja :happy:
 
Dei som eg har hatt inneholde like mykje folat som om du kjøper folat separat. Eg har Metode (fra Apotek 1) multivitamin no, men vil heller anbefalar Nycoplus. Blir grusomt kvalm (uavhengig av graviditet) om eg tar Metode sine på anna enn full mage.
Eg tar omega 3 i tillegg ja :happy:
Takk! Da skal jeg sjekke ut det :D
 
Tar en multivitamin jeg kjøpte på nærbutikken. Husker ikke navnet da etiketten er vekk, firkantet boks med gult lokk. Fæl smak på de da, så lurer på å bytte siden jeg snart er tom likevel:sick009

Sniker meg til å plukke opp tips fra @Ellix jeg og:joyful:
 
Jeg tar multivitamin, omega 3 og ekstra folsyre, det er nok (400mg) i multivitamin, men det skader ikke med for mye heller :shy:
 
Jeg har tatt tran, Sanasol og folsyre, men kjøpte Nycoplus Gravid i går, for jeg synes det ble litt styrete å huske på flere forskjellige tilskudd. Der er det to kapsler + to tabletter per dag, og det er merket med dag på blisteren. Da husker jeg om jeg har tatt eller ikke…
 
Jeg har tatt tran, Sanasol og folsyre, men kjøpte Nycoplus Gravid i går, for jeg synes det ble litt styrete å huske på flere forskjellige tilskudd. Der er det to kapsler + to tabletter per dag, og det er merket med dag på blisteren. Da husker jeg om jeg har tatt eller ikke…
Hvordan er de tablettene å svelge? Er de sånn kornete som løser seg opp før man rekker å svelge dem omtrent?
 
Kjøpte lifeline men blir bare ennå mer kvalm av omega-3 kapslene på de :meh: Vurderer å bare kjøpe høykonsentrat omega-3 og ta multivitaminog folsyre i tillegg
 
Hadde mesteparten da jeg kontinuerlig prøver å kompensere for eit kosthold som har..forbedringspotensiale ;)

Så tar nå:
Folat
Omega-3
D-Vitamin
Jod
Kalsium
B-12 Vitamin
Jern

Noen som vet hvilket av dette som er fettløselig va Vannløselig?

Vet D-vitamin er fettløselig men tror ikke nordmenn generelt er i noen umiddelbar fare for opphoping.
 
Hadde mesteparten da jeg kontinuerlig prøver å kompensere for eit kosthold som har..forbedringspotensiale ;)

Så tar nå:
Folat
Omega-3
D-Vitamin
Jod
Kalsium
B-12 Vitamin
Jern

Noen som vet hvilket av dette som er fettløselig va Vannløselig?

Vet D-vitamin er fettløselig men tror ikke nordmenn generelt er i noen umiddelbar fare for opphoping.
Haha,helt klart forbedringspotensiale her også!
Hmm, litt usikker, men har hørt at man generelt skal være litt varsom med jern i første trimester?
 
Haha,helt klart forbedringspotensiale her også!
Hmm, litt usikker, men har hørt at man generelt skal være litt varsom med jern i første trimester?
Hmmm, det kan være, kanskje fordi man gjerne allerede er forstoppet og da trenger man ihvertfall ikke Jern sitt bidrag.

Mitt har vært noe lavt tidligere, men fint i det siste, så kan kanskje droppe den om det skulle være noe tvilsspørsmåm.
 
Hmmm, det kan være, kanskje fordi man gjerne allerede er forstoppet og da trenger man ihvertfall ikke Jern sitt bidrag.

Mitt har vært noe lavt tidligere, men fint i det siste, så kan kanskje droppe den om det skulle være noe tvilsspørsmåm.
Leste ett sted at det kunne føre til spontanabort fordi det kunne føre til dårlig blodgjenomstrømning i morkaken, men jeg er ikke sikker altså! Har bare lest at noen har skrevet det før.
 
Jeg tar lifeline, slitet med å svelge de med vann og ble kvalm, men fant en annen metode ved å drikke det med et glass fersk og kald appelsin eller eple juice :p
 
Jeg tar en pakke med ammevitaminer. Var på butikken og sammenlignet disse med gravid-vitaminene, og så egentlig ikke noe særlig forskjell? Det er 500 mg(?) folat i ammevitaminene, mens 600 i gravidvitaminene. I Norge er det vel 400 som er anbefalt. Går vel greit å spise opp ammevitaminene mine da sikkert? Andre som har ammet mens de ble gravide?
 
Back
Topp