Vitaminer

SaraB

Flørter med forumet
Tar noen av dere multivitaminer hver dag? Hvilken?
Jeg pleide å ta de fra lifeline (de gule pakkene), men fant ut at jeg blir dårlig av dem... Så nå prøver å finne noe annet, eller ta bare folat?
Har et sunt kosthold og ikke mangel på noe ellers

Jeg tar Omega 3 multi fra Nycoplus. Den inneholder 400 mcg folat sånda tar jeg ikke det i tillegg. Strengt tatt trenger du bare å ta folat, men pass på at du får nok jod. Google jod-testen så finner du en quiz.

Jeg tar en som både har Folsyre og Jod for gravide, i tillegg til magnesium og D-vitamin etter beskjed fra lege

Jeg tar nycoplus sine (lille pakke).

Tenker det er greit med litt ekstra både fordi det er en mørk årstid, men også fordi jeg tidvis sliter med å få i meg mat om dagen :)

Jeg tar tran med sitron + folat + jod i ny og ned. Drikker litt lite melk, men spiser hvit fisk til middag, så tar en jod-tabelett når jeg føler det er litt for lenge mellom middagene med hvit fisk.

Tar nycoplus gravid. Et tips er at det er vesentlig billigere på farmasiet enn f.eks apotek 1.

Jeg er ganske lik Babykrøll ser jeg. Tar daglig tran med sitron, og tar folat. Jeg tar vitamin-D i de mørkeste månedene.
Og siden jeg ikke drikker melk, så burde jeg muligens ta litt jod.

Brukte opp den gule pakken, men nå tar jeg bare folat.

Jeg tar Nycoplus multivitamin. De inneholder også anbefalt folatdose. I tillegg tar jeg omega 3 eller tran når jeg husker det. Som noen allerede har nevnt over, pass på at dere får i dere nok jod! Er veldig viktig i 1.trimester for utviklingen, men snakkes ikke så mye om som folat. Tror det er på melk.no man kan sjekke om man får i seg nok.

Tar ganske likt som to be announced over her, men min veganske multivitamin inneholder akkurat det samme og like mye av alt som den for gravide, så tar bare en av de. Vegansk omega 3 og så tar jeg jern i samråd med lege :D

Kun folat her. Klarer ikke mer tabletter foreløpig :meh:

Foreløpig kun folat, men må prøve å få i meg noe mer. Blir bare så uvel av tanken på piller om dagen :hilarious: men jeg spiser som en _hest_ at the moment så tipper det ikke er manko på så mye :p

Jeg har en sånn pakke med alt av vitaminer og tar jern i tillegg da jeg hadde lite av det da jeg ga blod like før jeg ble gravid.. men legen sa jeg strengt tatt kun trenger folat, og jern 2-3 ganger i uken ettersom man ofte blir hard i magen både av jerntilskudd og graviditet..

Back
Topp