Vitaminer

Jeg tar kun folat :) spiser variert ink meieriprodukter og mye fisk så tenker at jeg er dekket. Har aldri tatt ekstra vitamintilskudd i ifb med svangerskap :)

Folat og tran :happy: Spiser ganske variert og har tatt jod-kalkulatoren som sier jeg er innafor på meieri- og fiskeprodukter.

Tar lifeline care gravid kosttilskudd. Kommer til å ta de minst til uke 12 tenker jeg. De har det man trenger av vitaminer, mineraler og omega 3. Går helt fint å svelge omega 3 kapslene men kjenner at jeg har litt problemer med å svelge tablettene. Føler at de løser seg opp så fort i munnen før jeg får svelget dem :hilarious:

Tok gravid boksene med de 2 første barna , men nå har jeg bare tatt multi vitamin boks hittil. Så har jeg litt andre enkelte vitaminer liggende utenom dersom jeg må ta mere etter uke 12 kontrollen. Blant annet jerntabletter ☺️

Jeg tar tran til vanlig så har fortsatt med det, og tar også jod, folsyre og B12 ettersom jeg er vegetarianer. Har aldri hatt mangel på B12 før, men tar det nå litt for sikkerhets skyld iallfall fram til jeg har snakka med legen Spiser veldig mye frukt og grønnsaker, så andre vitaminer får jeg helt sikkert i meg mer enn nok av

Gravide skal ha 400 mikrogram folsyre..
Dersom man tar både folsyretabletter og multivitaminer er det greit å sjekke hvor mye folsyre som allerede er i multivitaminene..

I starten av sist graviditet tok jeg både multivitaminer og folsyretabletter, men når jeg sjekka innholdet på multivitaminene (nycoplus multivitamin) inneholder den allerede 400mikrigram så da sa legen at jeg ikke skulle ta folsyretabletter i tillegg..

Så jeg tar bare multivitamin..

Tar jod, selen, D-vit, folat, prebiotika og omega-3 (Balance oil).

Bruker lifeline care gravid vitaminer :) brukte de også forrige svangerskap. Tenker jeg bytter over til vanlig multivitaminer etter uke 12.

Tok den lifeline i ca en måned og har mistenkelig nok hatt en helt sinnsykt kvalme den perioden. Nå siden onsdag så har jeg tatt vanlig multivitamin (nycoplus) og har nesten ikke hatt kvalme annet enn littegrann i går kveld og nå.
De er Mye lettere å svelge, de løser seg ikke opp i halsen sånn som den fra lifeline og det har føltes mye bedre ut generelt de dagene her.

Back
Topp