Vitaminer

Ja så du òg har fått beskjed om jern fra uke 18? Eg fekk beskjed fra legen min på første kontroll at eg måtte ta jern( 7 uker) men fekk beskjed i går av jordmor at det skulle ein jo ikkje ta før i uke 18.... håpa det ikkje har vore altfor skadelig for fosteret:/ :( dette burde legen ha vist....

Har ikke hørt at det er farlig før uke 18, bare at det er fra uke 18 jeg kommer til å trenge det :) Det tilskuddet jeg har tatt for gravide hele tiden har også jern, 15 mg, som jeg har tatt hver dag siden jeg fant ut at jeg var preg :D Det står på den pakningen at det tilskuddet er anbefalt fra man planlegger graviditet og gjennom hele graviditeten :joyful: Så da kan ikke den mengden være skadelig i hvert fall? Hva sa jordmoren din kunne skje da?

Har ikke hørt at det er farlig før uke 18, bare at det er fra uke 18 jeg kommer til å trenge det :) Det tilskuddet jeg har tatt for gravide hele tiden har også jern, 15 mg, som jeg har tatt hver dag siden jeg fant ut at jeg var preg :D Det står på den pakningen at det tilskuddet er anbefalt fra man planlegger graviditet og gjennom hele graviditeten :joyful: Så da kan ikke den mengden være skadelig i hvert fall? Hva sa jordmoren din kunne skje da?
Okay, det er greit då... nei ho sa berre at ein skulle venta til uke 18, og eg gløymte å spørra kvifor. Men då er det nok som du seier at dei trenger det fra uke 18 :)

Tar gravid-vitaminer + ekstra magnesium siden jeg har mye kramper I kroppen.
Så kommer diverse meds i tillegg.

Noen som har tips til hvilket jerntilskudd som ikke lager så mye «trøbbel» for magen? Jeg må begynne i uke 18, og har allerede en mage som ikke har fungert helt optimalt siden jeg ble gravid

Noen som har tips til hvilket jerntilskudd som ikke lager så mye «trøbbel» for magen? Jeg må begynne i uke 18, og har allerede en mage som ikke har fungert helt optimalt siden jeg ble gravid

Jeg tar aminojern og det har så langt skapt veldig lite trøbbel for magen. Fikk anbefalt å ta den i stedet for vanlige jerntabletter fra apoteket når jeg spurte på helsekosten. Nettopp fordi den skulle være bedre for magen :)

Har tatt folat frem til nå. Er i uke 12+3! Er det noen som er lenger på vei og fortsatt tar?
Burde nok tatt litt mer vitaminer! Noen anbefalinger?

Back
Topp