Vitaminer

Alyssa

Gift med forumet
♡Junigull 2016♡
Hei :)

Når på dagen tar dere folat/gravidvitaminene?
Jeg bruker den gule pakken med omega 3, kalsium og vitaminer og har frem til nå tatt den på morgenen. Har det noen betydning (for opptak) når på døgnet det tas? Bør det tas på kvelden? :)

Jeg trodde at den eneste grunnen til at de anbefalte å ta den på kvelden var pga at noen blir kvalme av det på morgenen og hvis det kommer opp igjen så er det jo bortkastet :-)

Men får følge med her jeg også, fordi jeg tar den også på morgenen, men hvis det er andre grunner til at den bør tas på kvelden så vil jeg også vite det :-):-)

Tror ikke det skal ha noe å si. De som sliter med kvalme anbefales å ta på kvelden slik at de ikke kaster det opp igjen.

Tror ikke det skal ha noe å si. De som sliter med kvalme anbefales å ta på kvelden slik at de ikke kaster det opp igjen.

Er ikke så kvalm at det er et problem, så da er det sikkert greit å ta de på morgenen da :)

Jeg tar de på morgenen, men vurderer å ta dem på kvelden nå som jeg har blitt så kvalm :-/ I dag er jeg skikkelig kvalm og sliter litt med å være på jobb, men kan ikke gå hjem enda da det er så travelt :( Godt det snart er helg :)

Felleskatalogen sier iallefall ingenting om anbefalt tid på døgnet slike typer vitaminer skal tas. Så det er nok slik som noen nevner over at det kan være greit å ta det før leggetid ift kvalme :)

Hva tar dere? Jeg tar folat og tran. Leste et sted at man ikke skulle ta multivitamin samtidig som man tar tran, da får man for mye d-vitamin (tror jeg det var). Men mulig man kan ta sånn gravidvitaminer, folat og tran?

Morgenen

Derfor-trenger-du-jod-bilde-inni-teksten.jpg

Disse begynte jeg på idag. Tok B-vitamin kosttilskudd og D-vitamin fra før. Men nå trenger jrg bare ta disse. Eneste jeg syns er dumt er at det er tilsammen 4 tabletter du må ta for dagen. 2vitamintildkudd og to omega3 kapsler.

Jeg tar folat! Omega 3, D vitamin, kalsium og vitamin k har jeg tatt lenge før jeg ble gravid =)

ImageUploadedByBV Forum1445714106.372182.jpgJeg tar disse tre. Litt usikker på om det blir for mye av noen vitaminer :/

Edit: leste nettopp at for mye vitamin a og d ikke er bra for gravide, så da slutter jeg med de rosa tablettene. Har heldigvis bare tatt én! :)

Back
Topp