Vitaminer

Puselus

Glad i forumet
Hvilke vitaminer tar dere? Jeg har tatt folat i pp, kjøpte en gravidpakke i dag på Apotek 1 - det var 30% rabatt på de nå :)

ImageUploadedByBV Forum1443024061.319866.jpg
 
Jeg tar bare folat foreløpig, men vurderer å ta noe mer. Må bare sette meg inn i hva jeg skal kjøpe :)
 
Var det jeg også tenkte, kjøpte denne pakken siden jeg ikke vet bedre, hehe. Sist gang tror jeg jeg tok tran og folat bare, må høre med lege/jordmor på kontroll :)

Tror jeg bare tok folat de første 12 ukene og så kjøpte jeg sånn lignende pakke fra apoteket som du har tatt bilde av resten av graviditeten.

Sikkert lurt å ta noe omega-3 i tillegg ja :)
 
Må komme meg på apoteket og kjøpe folat ja! Takk for påminnelsen :)
 
jeg har kjøpt den pakken som heter gravid fra nycomed. er reklame for den på siden her nå faktisk (men det kan også bare være min maskin) det er både folat og andre vitaminer! tar 4 tabletter til dagen. Har tatt det i 3 måneder nå.
 
  • Liker
Reactions: BMC
Bare folat.. sist gang prøvde jeg meg på en sånn gravidpakke.. men jeg klarte ikke svelge dem... Men kroppen min ser ut til å gjøre som forrige gang... tilby en grei kvalme hvis jeg tenker på godis etc.. og i butikken lede meg til merkelige ting slik som redikker... sukkererter... og andre ting... MEN jeg må vurdere noe form for omega3 - siden formen også styrer unna fisk...
Men ellers hadde jeg aldri noe form for mangler på de tingene legen tester... husker til og med han sa at jern-nivået mitt var veldig bra - nesten så vi kunne trappe ned på jerntablettene... hvorpå jeg IKKE tok noe form for jerntabletter... MEN min yndlingsfrokost var ( og den er nå å kjenner jeg) Brødskive med leverpostei ( jern) OG friskpresset appelsinjuice.. som ikke bare er masse cvitaminer, men som også hjelper kroppen ta opp jern :)
 
  • Liker
Reactions: BMC
Bare folat.. sist gang prøvde jeg meg på en sånn gravidpakke.. men jeg klarte ikke svelge dem... Men kroppen min ser ut til å gjøre som forrige gang... tilby en grei kvalme hvis jeg tenker på godis etc.. og i butikken lede meg til merkelige ting slik som redikker... sukkererter... og andre ting... MEN jeg må vurdere noe form for omega3 - siden formen også styrer unna fisk...
Men ellers hadde jeg aldri noe form for mangler på de tingene legen tester... husker til og med han sa at jern-nivået mitt var veldig bra - nesten så vi kunne trappe ned på jerntablettene... hvorpå jeg IKKE tok noe form for jerntabletter... MEN min yndlingsfrokost var ( og den er nå å kjenner jeg) Brødskive med leverpostei ( jern) OG friskpresset appelsinjuice.. som ikke bare er masse cvitaminer, men som også hjelper kroppen ta opp jern :)

Ingenting er jo bedre enn at man klarer å spise nok vitaminer via maten :)
 
jeg har kjøpt den pakken som heter gravid fra nycomed. er reklame for den på siden her nå faktisk (men det kan også bare være min maskin) det er både folat og andre vitaminer! tar 4 tabletter til dagen. Har tatt det i 3 måneder nå.

Høres ut som ca det samme som den jeg kjøpte av et annet merke :)
 
Jeg tar trantabletter og folat. Det ble jeg fortalt at er det eneste som er spesielt anbefalt. Spesialisten jeg har brukt å gå til har sagt at så lenge en spiser variert så bør en ikke innta då mye vitaminer i pilleform, så jeg tenkte prøve holde meg til det.

I tillegg pleier jeg ta b-vitaminer pga lavt stoffskifte og trenger ekstra der. Til nå finner jeg ingen pillepakke som gir med de b-vitaminer jeg trenger uten å i tillegg ha litt folat, som jeg får full dose av i folatpillene, derfor tar jeg floradix formula, som gir b-vit + jern og noe annet muligens. :)

Vurderte gravidpakken fordi der får jeg folat + bvitaminene jeg trenger, men det er så mye annet med i den pakken som jeg ikke tror jeg trenger
 
Tar kun folat fast. Og litt d - vitamin en stund for å prøve unngå bli forkjølet- gikk ikke det da. Så nå prøver jeg ta en del vitamin c I tillegg:)
 
Jeg tror jeg må ta litt tran tabletter i tillegg jeg ;)
 
Folat har jeg brukt siden tidlig i sommer, bare for å etablere rutinen. Føler jeg har et variert kosthold ellers som dekker opp daglig inntak. Har aldri vært spesielt glad i ting som kommer i pilleform.
 
Back
Topp