Vitaminer.

lillemarihøne

Forelsket i forumet
Hvilke vitaminer tar dere?
Tar dere de 'vanlige'?
Eller bruker dere de pakkene som er for gravide?

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Jeg tar b vitaminer, jern, d vitamin, c vitamin, folat og omega 3.

♡august 2010 - min lille fantefu♡
♡juli 2013♡min lille engel♡
♡lille spire - april/mai 2015♡

Folat, omega 3 kapsler og multivit.

☆ Jente 2004 & gutt 2013 ☆
♡Liten spire 2015♡

Jeg tar folat, omega3 og multivitaminer :)
Sist kjøpte jeg en gravidpakke for 2-3 trimester, som jeg planlegger å bruke denne gangen ;)

Tar kun folat, enn så lenge. Hva mer er anbefalt og hvorfor?

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg tar folat, omega3 og multivitaminer :)
Sist kjøpte jeg en gravidpakke for 2-3 trimester, som jeg planlegger å bruke denne gangen ;)
Tenker at jeg kjøper meg en sånn pakke jeg også. :)

Tar kun folat, enn så lenge. Hva mer er anbefalt og hvorfor?

Sent from my iPhone using BV Forum
Jern trenger man mer av vet jeg..
Er vell fordi kroppen trenger mer av diverse vitaminer for den store jobben det er å være gravid.
De sier vell at det er viktig med de riktige vitaminene og mineralene under graviditet for at mor og barns helse skal være best mulig?

Det som er anbefalt er tran (omega-3+D-vitamin) og folat (i første trimester). Skal man ta f.eks multivitaminer og/eller jern så bør diss tilskuddene IKKE taes samtidig som omega-3 fettsyrene for eksempel. Man kan da få ødelagt fetttsyrene gjennom oksidasjon (harskning), som igjen vil påvirke den positive effekten de har :)

Har du ett variert kosthold, som inneholder både kjøtt, fisk, kornvarer, frukt og grønnsaker, for å nevne noen, skal det ikke være nødvendig med ett multivitamin tilskudd. Tilskudd av jern er heller ikke anbefalt med mindre du har fått beskjed av legen din om det, da for mye jjern kan gi de samme negative effektene som for lite jern.

Viktig å holde tunga rett i munnen her altså :-)

Jeg tar kun folat og trankapsler. Kommer ikke til å ta noe mer hvis jeg ikke får beskjed av legen om å gjøre det. Kommet i stede til å fokusere litt på hva slags mat jeg spiser, for å få i meg f.eks jern.

Folat og omega 3

Foalt og sunt kosthold holder i massevis Ta gjerne omega3 om man er dårlig på å spise fisk som meg :-D

Sent from my D5503 using BV Forum mobile app

Folat, omega 3 og et variert kosthold :)

Hatt mye oppkast i det siste.. så må ta multivitamin. Folat tar jeg også

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Jeg tar ferdige gravidvitaminer.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Back
Topp