Vitaminer

Anbefaler alle å være nøye med å vitaminer. Når lillegutt ble født var det mistanke om ryggmagsbrokk, noe som kan komme av mangel på folat under svangerskapet. Jeg visste selv at jeg hadde vært kjempe nøye med dette, men det var uansett helt forferdelig å vite at han kunne fått en alvorlig sykdom grunnet at jeg kanskje hadde glemt å ta folat. Heldigvis var det ikke ryggmargsbrokk eller noe annet :)

Gutt 13 <3

Nope, har prøvd masse forskjellig av vitaminer og magen min tåler det ikke. Folat er det eneste jeg får i meg. Spiser til gjengjeld relativt sunt med grønt, bær og frukter. :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har noe for barnet og den kommende moren jeg kjøpte på apoteket... husker det stort sett hver dag :)

Får ikk i meg noen av den. Fikk B12 på sykehuset, så skal høre med fastlegen i morgen om han kan sette en på meg.

Men vi skal vel ikke bare proppe i oss elstra vitaminer (foruten folat) uten legens anbefaling vel?:o må jo nesten vite hva kroppen vår trenger først, eller er det vanlig og 'bare' ta det man føler for?

Jeg trodde også man skulle være forsiktig med det. Jeg tar folat og omega3. Og spiser litt mer frukt og grønt enn vanlig:-)

Tar mulitvitamin og folat pluss ekstra d vitamin da jeg har mangel på det. Skal starte på den gravid og ammende vitaminer neste uke:)

Blir helt svimmel av disse vitamin-greiene

Har jo fått beskjed om å ta folat, men ikke hvor mye. Skal jeg ha daglig anbefalt mengde, eller mer?

Så fikk jeg i går beskjed om at jeg måtte ta Omega 3 med d-vitamin og slikt, samt kalk.
Gikk på apoteket, der de hadde store vanlige, store med a,b,d og e-vitamin eller små vanlige. Sa jeg tok multivitamin også, og da sa hun at jeg måtte passe på å ikke få for mye a-vitamin... så jeg endte med en vanlig omega 3, men nå lurer jeg på om det er noe jeg ikke tar som jeg burde :confused013

Jeg tar folat og vitaminbjørner :) Har ikke kjøpt den vitaminpakken på apoteket, for sist svangerskap kom bare alt i retur, jeg tålte ikke den ene vitamintabletten...
Jeg kjører også på med folat, vitaminbjørner + d-vitamindråper!
Legen sa jeg hadde litt lite d-vitamin og sa jeg skulle ta sol!

Folat og tran-kapsler

Man skal ikke proppe i seg med vitaminer, nei. Men det er ikke skadelig å ta såkalte multivitaminer. Det er de høydosevitaminene man ikke skal ta for mye av :)

Gutt 13 <3

Tar folat, Omega 3 og Christian vitaminer jeg ;)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Back
Topp