Vitaminer?

Linni

Forumet er livet
VIP
Bruker dere vitaminer nå?
Jeg har kjøpt den pakken for gravide. Men sliter som en ulv me å ta den svarte. Førsta lukter den helt grusomt og smaker enda værre.

Tok den nå og brekker meg som bare det, så høre jeg fra mannen: bare å svelge unna :p

Andre som sliter å ta den eller de?
 
Jeg tar vanlig folat... smaker ikke no av det. Også tar jeg møllers tran med sitron smak. Det er ikke så ille, for jeg har nemlig smakt et "billig" merke av tran... da brakk jeg meg, og var sekunder fra å spy på kjøkkengulvet. Møllers, mmmm ;) 
 
Jeg tar bare den vanlige folaten jeg.
Har fått dilla på makrell i tomat på skiva så får i meg nok omega3 hver dag :)
 
Har også kjøpt den Lifeline gravid pakka, og jeg sliter like mye som deg:P
brekker meg flere ganger før jeg klarer å svelge den :p

 
jeg tar multivitamin, folat og omega 3 :) Tror ikke en trenger å kjøpe spesielt for gravid ? hovedsaken er vel at du skal få i deg det nødvengide vitaminer og mineraler, og omega 3 pga hjernes utvikling ..
 


Linni skrev:
Bruker dere vitaminer nå?
Jeg har kjøpt den pakken for gravide. Men sliter som en ulv me å ta den svarte. Førsta lukter den helt grusomt og smaker enda værre.

Tok den nå og brekker meg som bare det, så høre jeg fra mannen: bare å svelge unna :p

Andre som sliter å ta den eller de?



Jeg måtte bare droppe å ta den jeg.. Spøy jo:(( hehe..
 
Ja, jeg tar også de. Den svarte går "fint" å ta, det er den svæææære hvite jeg virkelig sliten med :S Vet man kan knekke den i to, men jeg får alltid den siden som er knekt ned i halsen først og da klarer jeg ikke å svelge den :S:S
 
Tar vanlig folat, multivitaminer og tran...
 
trodde det var for mye a-vitamin i sånne multivitaminer jeg.. men har kanskje misforstått?
 
Jeg har også den gule gravide pakka, får i meg akkurat det jeg trenger av vitaminer, og sliter heldigvis ikke med å ta noen enda:) Fått dilla på leverpostei, så eksta med jern da:)
 
Jeg skammelignet de gravidpakkene med multivitaminet og fant at de var like, sett bort fra to ting- pris og folat. Så iom at jeg må ta mer folat utenom uansett, så bruker jeg multivitaminer og folat utenom. I tillegg tar eg omega 3 og b-vitamintilskudd !;)
 
Jeg tar folat og Omega 3 Multi. 
 


Emani82 skrev:


Linni skrev:
Bruker dere vitaminer nå?
Jeg har kjøpt den pakken for gravide. Men sliter som en ulv me å ta den svarte. Førsta lukter den helt grusomt og smaker enda værre.

Tok den nå og brekker meg som bare det, så høre jeg fra mannen: bare å svelge unna :p

Andre som sliter å ta den eller de?



Jeg måtte bare droppe å ta den jeg.. Spøy jo:(( hehe..

Godt det ikke er bare meg :p 


 
Jeg tar folat og omega 3. Men jeg har en folat som er 0,8g og ikke 0,4 som er anbefalt.. Har det noe å si om jeg tar dobbel dose tror dere? 
 


super-prøver skrev:
trodde det var for mye a-vitamin i sånne multivitaminer jeg.. men har kanskje misforstått?



Multivitaminer og gravidpakkene er så og si identiske i alt utenom pris:)
 
Jeg tar bare folat, og det går fint. Så får jeg prøve å spisefisk for å få nok omega 3. Klarer ikke få i meg tran hverken flytende eller kapsel. Brekker meg når jeg prøver, og får jeg det ned kaster jeg opp når tran gulpinga starter rett etterpå...
Sist svangerskap gjorde jeg det samme, og legen sa at mamman til Einstein sikkert ikke tok tran hun heller... :)
 
Jeg tar også den gravid pakken og merker ikke at noen er vanskelige å få ned.. Tar også B-vitaminer utenom og extra selolje(omega 3).. er også hekta på leverpostei med agurk og majones så der er det ekstra jern inn:)
 


ekkyliten skrev:
Jeg tar folat og omega 3. Men jeg har en folat som er 0,8g og ikke 0,4 som er anbefalt.. Har det noe å si om jeg tar dobbel dose tror dere? 


Nei, det har ikke noe å si. Jeg har 10 ganger dosen, det vil si 4 mg som jeg fikk resept på sykehuset. Men hvor har du kjøpt 0,8mg? 
 
Jeg bruker også den gule gravidpakka, men tar vanlig tran istedet for de kapslene, synes ikke det blir så mye oppgulp da.. Tar det før frokost, og skyller ned tranen før jeg rekker å smake på den :p
 
Tar bare vanlige trantablettet jeg ;)
 
Back
Topp