Vitaminer

nr.2:)

Forelsket i forumet
Hle første trimester tok jeg de lifeline gravid tablettene.Nå er jeg jo straks inn i 2 trimester så i dag kjøpte jeg nycoplus multi vitaminer. Er det noen andre her som tar de? eller har tenkt å fortsette med vitaminer etter 1 trimester ?

tar ikke annet enn folat og omega dobbel nå. Venter på svar fra blodprøvene, det skulle de vist se på om jeg måtte fortsette med folat etter 3 mnd forsto jeg. De sjekker opp votamin mangler - noe som vist nok var helt nytt nå. 

Jeg tar collett multitilskudd med jern og har tenkt å fortsette med det:)

Jeg tar folat og vitaminbjørner :P (de er jo såå goooodeee!)emoticon
Slutter vel med folat etter 12 uker tenker jeg :)

Jeg fikk beskjed av legen at vitaminer ikke er nødvendig. Holder i massevis med tran.

eLLe*meLLe skrev:
Jeg fikk beskjed av legen at vitaminer ikke er nødvendig. Holder i massevis med tran.

Så sant en ikke har mangel på vitaminer i kroppen - ikke alltid en vet det. Men jeg heller propper ikke i med vitaminer uten å vite om jeg faktisk trenger det..

Det varierer jo også på kosthold da, har et veldig variert kosthold så tenker det at de 14 tablettene jeg har av multivitamin med folat og jern blir nok de siste jeg kjøper inntil jeg skal til Egypt i januar! der vet jeg intaket blir mye mindre så er greit å vite at man ihvertfall har fått det i seg.

-kommersnart- skrev:

eLLe*meLLe skrev:

Så sant en ikke har mangel på vitaminer i kroppen - ikke alltid en vet det. Men jeg heller propper ikke i med vitaminer uten å vite om jeg faktisk trenger det..

Enig i det ja. Blodprøvene man tar tidlig i svangerskapet bestemmer vel om man må ta ekstra tilskudd eller ikke. Men jeg tar ikke noe annet enn tran så lenge legen ikke gir beskjed om noe annet :)

emiliesin skrev:
Jeg tar gravid vitaminene som innholder omega 3 og folat :) Kommer til å slutte på de etter 3 mnd :) men er jeg den eneste som glemmer de noen dager? Huff.. får skikkelig dårlig samvittighet når jeg glemmer, med første mann var jeg så flink å følge alt :D hehe.. 

neeeeida, jeg også glemmer en dag i ny og ne! 

Vet faktisk ikke helt hva jeg skal gjøre. Regner med at jeg dropper det meste, og forsøker å være litt flinkere til å ta tran :) Har hatt sånn multipakke med vitamin, omega 3 og folat, men har endt opp med å bare ta folaten siden kvalmen ikke akkurat gjør at det frister så mye med tabletter

Okei.Vært litt usikker på om jeg faktisk skal begynne med de,blodprøvene mine var jo fine så. Kan man egentlig få for mye vitaminer?:p Hun apotek dama sa det var helt greit å ta dem ihvertfall :)

jeg tar multivitamin og møller's dobbel. 
snart tom for multivitamin og da skal jeg kjøpe spektro på helsekosten

Så lenge du spiser et variert kosthold skal det ikke være nødvendig å ta vitamintilskudd, da vil du få i deg alt du trenger :) og for mye av enkelte vitaminer kan føre til forgiftning.. jeg skal i alle fall høre med legen min først om det er nødvendig for meg å ta noe :)

Back
Topp