Vitaminer

Trallemor

Glad i forumet
Hei,
Bare lurer på pom det er noen som vet hvor lenge man skal ta folat osv.
Jeg har siden vi bestemte oss for å få barn tatt et multivitamin som heter Gravid (selges på apoteket) og i tillegg har jeg tatt omega3 kapsler uten ekstra vitaminer. Skal jeg fortsette med alt dette. Eller rekker det bare å ta vanlig tran nå når jeg har passert 12 uker?

fikk bekjed om å mare ta fol tablettene ut uke 12... jeg tar omega 3 dobbel etteller annet i tilegg men det kunne jeg ta ut tiden oxo:)

Jeg tar folat enda, er d dumt?

ORIGINAL: mayamy

når skal vi egentlig begynne med omega3???

den kan du begynne med når du vil[:)] må ikke ta det men er bra å ta det spesielt omega 3 dobbel har jeg hørt[:)]

ORIGINAL: Snule

Kan man ta både sanasol og tran? eller blir det for mye?

hmmm det vet ikke jeg men tror ikke det skal være farlig etter hva jeg har hørt... er bare bra tror jeg

ORIGINAL: missy1984

hmmm det vet ikke jeg men tror ikke det skal være farlig etter hva jeg har hørt... er bare bra tror jeg

Da hadde jeg valgt en tran uten a vitamin. ADEK vitaminer er ikke vannløslige og de ekstra samles i kroppen. Går somregel bra men greit ikke få for mye.

ORIGINAL: mayamy

takk missy1984 [:)] Ta meg en tur til på helsekosten til uka da..hehe

bare hyggelig [:D] man får også kjøpt den i butikken.... heter møllers total.... men leste på pakkningen at det er vitamin a i den.... ellers er det resten av de vitaminene vi trenger men minst av a så hvis vi ikke skal ha det så burde du ikke kjøpe den alikevel... [8|][8|][8|]

oki.. takk.. jeg spiser så mye vitaminer.. multivitaminer, magnesium, folinsyre og b vitaminer..hehe.. Blir mye tabletter etterhvert..hehe

Jeg sluttet med å ta folat tabelletter pga at jeg ble så kvalm av de.. men spiren ser jo frisk ut på ul,så det går vel bra..

legen anbefalte meg å ta folsyre gjennom hele svangerskapet, men spesielt viktig før man blir gravid og 12 første ukene. viktig å opparbeide seg et lager.

man kan få for mye av A D E og K så jeg ville ikke gjordt d. d er ingen vits iallefall..
i tranen får du omega3 og d er bra for hjerneutviklinga til fosteret.. hadde kutta sanaen jeg[;)][:)]

ORIGINAL: Moo

Jeg tar folat enda, er d dumt?

gjør ikke no. folat er et B-vitamin som er vannløselig, og d er ingen fare å ta mer enn man trenger a.

jeg tar tran (møllers dobbel) og vitamin som heter B-kompleks (inneholder mange B-vitaminer) tok de hele sv.skapet sist

Back
Topp