Vitaminer og tilskudd

Jeg har tatt folat, D-vitamin og magnesium frem til nå, men tenkte finne frem boksen med Nycoplus gravid i dag :)

Sniker fra september! :)
Da mamman min var gravid ble hun sendt til Hamburg for operasjon, og der ga de henne magnesium mot abort. I Norge brukes det feks mot mensensmerter og blødninger eller rastløse ben. Jeg blødde i uke 7 og 8, og da sa mamma at jeg skulle ta magnesium, og jammen sluttet blødningen, og er 22 uker nå :) Så jeg har god tro på magnesium mot abort! Tipser alle nygravide om det hihi! Lykke til jenter!

Sniker fra september! :)
Da mamman min var gravid ble hun sendt til Hamburg for operasjon, og der ga de henne magnesium mot abort. I Norge brukes det feks mot mensensmerter og blødninger eller rastløse ben. Jeg blødde i uke 7 og 8, og da sa mamma at jeg skulle ta magnesium, og jammen sluttet blødningen, og er 22 uker nå :) Så jeg har god tro på magnesium mot abort! Tipser alle nygravide om det hihi! Lykke til jenter!

Ja jeg mener de bruker magnesium, vis man får premature rier ol også :) så det må jo være noe i det?

Jeg tar magnesium, hovedsakelig for å ikke være så støl etter trening.. Folat, udos choice olje, C-vitamin :)

Sniker litt fra oktober/november jeg... Ta deg en tur til elgen, få tatt blodprøver, så ser du hva du evt trenger av tilskudd :) Ikke sunt å ta for mye vitaminer heller :)

Det eneste du bør bruke uansett er Folat:)

Jeg fikk beskjed av legen om at jeg bare trengte ta d-vitamin og folat. Tar jernpiller fra før av en uke i måneden, Så det ville han at jeg skulle fortsette med.

Fikk beskjed om å ta jern også, hadde visst veldig lavt nivå, i tillegg til folat og D-vitamin (+ at jeg drikker chia frø :P )

Det kan jo uansett være lurt å få tatt en full sjekk av vitaminer hos legen tenker jeg :) husk at vitaminene burde ligge i øvre grense av referanseverdiene :p *sniker fra prøverne

Jeg bruker folat, jern og d vitamin. Nå er d vitaminen straks tom så tenker jeg kjøper en slik gravidpakke på apoteket i morgen :-)

Back
Topp