Vitaminer og tilskudd:)

Merker dere som bruker multivitaminer noe forskjell? :) Jeg har hørt så mye forskjellig, både negativt og positivt.. Og at man ikke skal blande vitaminer og mineraler, for da virker det ikke (eller noe i den dur) :) Det kan godt hende at jeg tar feil.. Jeg vurderer nemlig å kjøpe den pakken for gravide :)

PS: Jeg tar selvfølgelig folat-tilskudd :P

Merker dere som bruker multivitaminer noe forskjell? :) Jeg har hørt så mye forskjellig, både negativt og positivt.. Og at man ikke skal blande vitaminer og mineraler, for da virker det ikke (eller noe i den dur) :) Det kan godt hende at jeg tar feil.. Jeg vurderer nemlig å kjøpe den pakken for gravide :)

PS: Jeg tar selvfølgelig folat-tilskudd :p
Gravid pakken kan du trygt kjøpe :)
Man skal helst ikke blande jern og kalsium, men tar man de tablettene som det står man skal er det ikke noe problem :)
Mitt problem var at jeg ikke greide å ta de sist svangerskap pga masse ettersmak og sure oppstøt så denne gangen skal jeg ta en type vi har i Sverige :)

Har tatt folat frem til nå, men nå har jeg kjøpt sånn "gravidpakke" på apoteket, men når sant skal sies har jeg helt glemt å ta de de siste to dagene:smiley-ashamed008

Hehe, veldig lett for å glemme, jeg setter dem sammen med brødet slik at jeg alltid ser dem om morgenen. Jeg er veldig glemsk, så hadde glemt det hvis ikke hehehhe:)

PS: Jeg tar selvfølgelig folat-tilskudd :P
Jeg synes de er veldige greie. Da slipper jeg å tenke på om jeg får i meg alt. Har droppet omega-kapselen et par dager nå pga mye kvalme, og jeg blir ikke mindre kvalm av å rape med transmak :P

Jeg synes de er veldige greie. Da slipper jeg å tenke på om jeg får i meg alt. Har droppet omega-kapselen et par dager nå pga mye kvalme, og jeg blir ikke mindre kvalm av å rape med transmak :P
Jeg raper bare av trankapsler, og ikke av ren tran på skje. Så du kan jo teste det ut om kvalmen din tillater det ;)

Jeg raper bare av trankapsler, og ikke av ren tran på skje. Så du kan jo teste det ut om kvalmen din tillater det ;)
Huff nei. Brekker meg bare tanken. Må ha kapsler, og spise et stort måltid imens jeg tar de, da slipper jeg å rape. Men klarer det ikke nå, så da dropper jeg de noen få dager :P

Huff nei. Brekker meg bare tanken. Må ha kapsler, og spise et stort måltid imens jeg tar de, da slipper jeg å rape. Men klarer det ikke nå, så da dropper jeg de noen få dager :p
Greide aldri de kapslene, men kjøpte mega red her (var på tilbud :p) og jeg er egentlig veldig sensitiv for slike ting men de var det absolutt null ettersmak! :D

Var på apoteket i dag for å høre om de hadde noen omega 3 kapsler som passet for gravide. Da anbefalte hun den Gravidpakningen - "for da fikk jeg i alle fall alt jeg trengte uansett kosthold" sa hun :P

Var på apoteket i dag for å høre om de hadde noen omega 3 kapsler som passet for gravide. Da anbefalte hun den Gravidpakningen - "for da fikk jeg i alle fall alt jeg trengte uansett kosthold" sa hun :p
Er vel det man skal si også men de omega 3 kapslene der er ihvertfall ikke tilpasset gravide :p gulper opp tran hele dagen :p

Lurt med de uten smak, for nå merker jeg den smaken ja - det ekke noe særlig :O
Virkelig ikke noe godt, har kjøpt en type som heter mega red, krill det da. Men aldri hatt problemer med den, men den er så dyr at kjøper kun på tilbud så nå spiser vi heller masse fisk :p

Tar Collett multivitamin og sånne omega3 fisk. Takler ikkje tanken på å kaste opp tran :yuck:

Tok bare folat, men fikk beskjed av legen på tirsdag at jeg burde ta D-vitaminer også, da mange gravide visstnok får i seg for lite.
Tran ect har jeg prøvd av å på i årevis, men jeg smaker på de hele dagen uansett hvilken type jeg tar. Orker ikke det når jeg i utgangspunktet er kvalm og går å brekker meg til stadighet...

Tok bare folat, men fikk beskjed av legen på tirsdag at jeg burde ta D-vitaminer også, da mange gravide visstnok får i seg for lite.
Tran ect har jeg prøvd av å på i årevis, men jeg smaker på de hele dagen uansett hvilken type jeg tar. Orker ikke det når jeg i utgangspunktet er kvalm og går å brekker meg til stadighet...
Mange i Sverige ihvertfall har lite d vitaminer generelt etter en dårlig sommer og verre vinter, så vil tro det er noe i det, men han kunne sjekket det opp da :p

Jeg fikk beskjed om at jeg ikke burde ta for mye d-vitaminer heller, at det var viktig å se hvor mye jeg allerede hadde i kroppen og fikk i meg i løpet av dagen før jeg begynte å ta mer av det. Men veldig usikker på hva som er riktig og galt her ☺️

Back
Topp