Vitaminer og mineraler

Mariaaaaa

Flørter med forumet
Desemberskattene 2024
Hvilken vitaminer og mineraler tar dere i svangerskapet? Hva er anbefalt?
 
Tar folsyre,b12 og d-vitamin.. står egentlig på det pga vitaminmangel så e ikke direkte pga graviditeten
 
Vil anbefale å ta metylert folat, b6 og b12. Det er ganske mange som ikke klarer å ta opp vanlig folat. Metylert betyr bare at det er gjort mer tilgjengelig for kroppen å ta opp. Bortsett fra det så har jeg gått all inn på å få alt av vitaminer og mineraler fra mat. Masse råvarer og lite ultraprossesert :) Mye lettere for kroppen å ta opp!
 
Omega 3 multi :) da får jeg dekket d-vitamin, jod og folsyre og litt jern, som jeg vil ta når jeg er gravid:happy:
 
Hva er fordel med de som er for gravide? Fikk anbefalt det av legen, men synes de er ganske dyre
 
Multivitaminer fra Nycoplus :)
«Nycoplus Multi tabletter er et mineral- og vitamintilskudd med 13 vitaminer og 9 mineraler, herav vitamin A, D, E, K, C, tiamin (B1), riboflavin (B2), niacin (B3), B6, folsyre (B9), B12, biotin (B8) og pantotensyre (B5). Kosttilskuddet inneholder i tillegg mineralene magnesium, jern, sink, kobber, mangan, selen, krom, jod og molybden.»
 
Jod, folsyre og D-vitamin. D må jeg ta pga. lave nivåer, og hender jeg må ta jern i en periode. Spiser ellers ganske ren og variert mat.
 
Multivitamin, folsyre og omega 3. Brukte sånne gravidpakker i forrige fullgåtte svangerskap, men det ble dyrt i lengden :p
 
Jeg prøver så godt det lar seg gjøre å få nok vitaminer/mineraler gjennom kosten. Er obs på hva som inneholder mye folat og passer på å legge det inn i kostholdet :) tillater meg å spise noe usunt også når jeg føler for det, men passer på å uansett spise sunt i tillegg!
 
Jeg prøver så godt det lar seg gjøre å få nok vitaminer/mineraler gjennom kosten. Er obs på hva som inneholder mye folat og passer på å legge det inn i kostholdet :) tillater meg å spise noe usunt også når jeg føler for det, men passer på å uansett spise sunt i tillegg!
Tar du ikke folsyre i tillegg? :)
 
Tar folat, d vitamin(slutte nå når sola er her), betakaroten med alle vitaminer, magnesium, omega 3 og krom tar jeg
 
Back
Topp