Vitaminer når?

Blueheart

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Oktoberlykke2020❤
Påskeliljene 2022 ❤️
Når tar dere vitaminer? På morningen eller kvelden?
Her må jeg ta de når kvalmen er minst.. så kan variere om jeg tar de på morningen eller kvelden eller midt på dagen...
Har fortsatt noen dager der de kommer opp igjen og får skyldfølelse for at jeg ikke har fått tatt vitaminene mine hver dag pga det.
 
Tar de om morgenen med frokosten:)
 
Jeg tar mine om kvelden, magen reagerer mye bedre på jerntablettene da. :p
 
Jeg tar de på kvelden, det er det siste jeg gjør før jeg legger meg. Da rekker jeg ikke å bli kvalm av de:hilarious:
 
Tar de på morgenen :)
 
Prøver å ta de på kvelden men de er så store så sliter med å få de ned uten å brekke meg..
 
Jeg spyr ikke, men for tida orker jeg bare å ta folat, tar det på kvelden. Orker ikke de omega3 kapslene nå.
 
Tar om morgenen med en gang etter tannpuss
 
Jeg tar folat på kvelden før jeg legger meg. Trenger man egentlig å ta flere vitaminer enn det? Tenkte jeg skulle vente til etter første kontroll hos lege med å eventuelt ta jern eller d-vitamin, hvis det viser seg at jeg har mangel på det:)
 
Jeg tar folat på kvelden før jeg legger meg. Trenger man egentlig å ta flere vitaminer enn det? Tenkte jeg skulle vente til etter første kontroll hos lege med å eventuelt ta jern eller d-vitamin, hvis det viser seg at jeg har mangel på det:)
Jordmor var strålende fornøyd med at jeg fikk i meg omega 3 i alle fall. Men det kan man jo også få om man er flink til å spise fisk :)
 
Jordmor var strålende fornøyd med at jeg fikk i meg omega 3 i alle fall. Men det kan man jo også få om man er flink til å spise fisk :)
Er glad i fisk og spiser det 2-3 ganger i uken. Men omega-3 tilskudd er nok ikke dumt. Det er jo bra å ta selv når man ikke er gravid:) Syns de pakkene med gravidvitaminer er så dyre.. Så vil helst unngå å kjøpe det hvis det ikke er noe jeg «må/burde» ta:p
 
Tar de sammen med blodfortynnende hver morgen, litt før frokost. Blir litt uggen av å «bælme» vann så tidlig men det går greit.
 
Er glad i fisk og spiser det 2-3 ganger i uken. Men omega-3 tilskudd er nok ikke dumt. Det er jo bra å ta selv når man ikke er gravid:) Syns de pakkene med gravidvitaminer er så dyre.. Så vil helst unngå å kjøpe det hvis det ikke er noe jeg «må/burde» ta:p

Det et 40% tilbud på de nå på vitus apotek (tror det var det apoteket) både på nett og i butikk :)
 
Jeg tar vitaminene på morgenen. Folat, omega 3, c-vitaminer og jerntabletter.

Jeg tar ekstra med jern for jeg vet at jeg sliter med lavt jern under svangerskap, og har vært en del svimmel så det prøver jeg å forebygge. Magen derimot merker jerninntaket :hilarious:

Jeg blir skikkelig kvalm av omega 3 kapsler, så går å gulper fisketran frem til kl 13 ca. Tar alle vitaminer ca 05.30 hver morgen:shy:
 
Jeg tar Nycoplus Gravid om morgenen og Levaxin (for stoffskiftet) om kvelden. Legen anbefalte å ikke ta de samtidig. Tror det er mye meninger rundt om man mååå ta slike multivitaminer. Det sies vel at de fleste som spiser normalt får det de trenger gjennom kostholdet, men at det anbefales minimum folat og omega 3. Jeg fikk også beskjed med jordmor om å være obs på jod, for veldig mange gravide får ikke nok av det sa hun. Men Nycoplus inneholder jod da, så da er det vel greit.
 
Tar omega3 og folat på morgenen. Når kvalmen kommer vet jeg at jeg ikke får i meg omega3 på noe tidspunkt på døgnet så tar frem til det og fortsetter når kvalmen gir seg. Hvertfall om det blir slik som sist
 
Back
Topp