Vitaminer/ jern

tamlin77

Glad i forumet
Fikk beskjed på barsel at hun skulle ha d-vitaminer fra første stund, og jern og multivitaminer senere. D- vitaminer går helt fint. Men så fort hun får bare litt av de andre så er det sprutgulper og magevondt så det holder.Hun får langt ifra den dosen som er anbefalt. Kutter vi ut blir hun helt fin. Sånn har vi holdt på i flere uker, legen sier vi må fortsette å prøve da det er viktig å få det i seg ellers må hun på utredning siden hun ikke tåler det. Lyst til å kutte ut hele greia, for vil jo ikke at hun skal ha det vondt.
Hva gir dere til gullene deres? Erfaringer dere har??

Bruker D-vitamin dråper...Han syns det er godt! [:)] Men tran liker han ikke![:'(] Ikke fått noe beskjed om å gi noe annet jeg...??Så dytter litt [:D]

Hei (igjen)!
Er det fordi hun er født litt for tidlig (om jeg husker rett) at hun trenger tilskudd på vitaminer/jern (utenom d-vitamin)? Jenta mi får i alle fall ikke noe annet enn d-vitamin. Har jeg gått glipp av noe?[:)]

Hun ligger akkurat på 37 uker, men var kun 2325gr så kan hende det er derfor hun måtte ha det. Men forsto det sånn at det var noe alle nyfødte skulle ha[:-] Kanskje bare Østfold som anbefaler det?

Kanskje det er noen andre fra Østforld som vet?
Her har i alle fall Lea fått d-vitamin etter at hun ble 4 uker.
Kanskje du bør ringe helsestasjonen? Hun får jo i seg morsmelk og i den er det jo masse vitaminer...

Er de født fortidlig skal de ha jern, tran og mulitvitaminer[:)]

Storebror her var det, og han måtte få det.

ORIGINAL: tamlin77

Hun ligger akkurat på 37 uker, men var kun 2325gr så kan hende det er derfor hun måtte ha det. Men forsto det sånn at det var noe alle nyfødte skulle ha[:-] Kanskje bare Østfold som anbefaler det?

Det er alle fortidligfødte, og alle med fødselsvekt under 2500g som skal ha jern og multivitaminer. Min baby var 3500g til termin, så hun får bare d-vitamin dråper.

Takker for svar[:D] Helsestasjonen hadde egentlig ikke noen andre råd enn at jeg skulle vente en periode for så å prøve igjen. Men desverre ikke med bedre resultat.

ORIGINAL: anahen

Hvordan reagerte han på det?

Er fra Østfold, men bare tran/d-vitaminer som normalt anbefales ja, så er sikkert pga lav fødselsvekt/født for tidlig som er grunnen til at de har anbefalt jern og multivit. til deg [:)]

ORIGINAL: anahen

Hvordan reagerte han på det?

Har smattet det i seg han[:)] Ingen problem, bortsett fra MYE ødelagte klær grunnet gulp[;)]

Her får lille tilskudd av jern og multivitaminer fordi han er født i uke 35 og hadde en fødselsvekt på under 2500. (2075g når han ble født.) Han har derfor ikke rukket å bygge opp jernlageret inni magen, så han må ha tilskudd på utsiden :)

Her pleier vi å blande multivitamin, jern og tran sammen med litt morsmelk på flaske. Det går ned på høykant [:D] Har prøvd å gi med sprøyte, men da kommer det fort ut igjen gitt.

Back
Topp