Vitaminer i babybox

bjørnemamma

Glad i forumet
Februarlykke 2015
ImageUploadedByBV Forum1418839464.449368.jpg

Kan jeg ta disse vitaminene nå da? Blir det for mye folat? Står at disse er for første trimester.. -hvorfor legger de denne pakken med babyboksene som vi ikke får før vi er på slutten av svangerskapet...?? Jeg tar til vanlig de som er for gravide og ammende (ikke dette merke , men nycopluss) -da er det mindre folat i..

Vis vedlegget 94527

Kan jeg ta disse vitaminene nå da? Blir det for mye folat? Står at disse er for første trimester.. -hvorfor legger de denne pakken med babyboksene som vi ikke får før vi er på slutten av svangerskapet...?? Jeg tar til vanlig de som er for gravide og ammende (ikke dette merke , men nycopluss) -da er det mindre folat i..
Fått denne i boksen fra både vitus og apotek1. Skjønner heller ikke hvorfor de ligger der

Jeg sluttet ganske tidelig å ta disse da jeg syntes det var tungvint å ta 4 tabletter. Så også at man
bare skulle ta den i starten av svangerskapet. Det ligger på 200-300,-så rart de har lagt den ved vis
man ikke kan ta. Jordmor ba meg i allefall ta omega3 tran sist jeg var hos hu.

Vis vedlegget 94527

Jeg bruker denne enda da jm anbefalte at jeg brukte de frem til fødsel :)

Vis vedlegget 94527

Jeg har fått beskjed av både lege og jordmor at folat bare er "snacks" etter tolv uker (uti svangerskapet), det har ikke noe virkning; hverken negativt eller positivt. Jeg bruker den samme med for kvinner i 2 trimester og ammende. :) jeg tror også det er litt individuelt, f.eks hvis det er noe spesielt man mangler. Legen sa at hvis jeg ikke klarte å ta mange piller så holdt det lenge med omega3 og D-vitaminer! Men nå har jeg slitt litt med D-vitaminmangel, så da bør man jo evt høre med legen sin først.

Rart ho anbefalte de når d e egne pakker som gjelder for 2 og 3 trimester.. Og nycomed har for ammende og de to siste trimesterene ilag...

Hm, ja egentlig :P Jaja men prøvene har vært veldig fine når jeg har sjekket, har slitt med mye mangler av vitaminer og mineraler gjennom hele livet og nå er de bra så fortsetter på de frem til fødsel før jeg går over på ammende tenker jeg :)

Vis vedlegget 94527

Akkurat det jeg også har lurt på. Og ikke minst: hvordan bli kvitt dem med god samvittighet. Jeg tar jern, d-vitamin og omega3, har ikke tenkt å tøyse til dosene med å pliktspise vitamintilskudd bare fordi de var gratis :-P

Jeg også lurte på hvorfor de lå i gratispakkene når de er beregnet for første delen av svangerskapet og vi ikke får de pakkene før mot slutten :P

Merkelig at de legger ved disse, men de hadde vel ekstra mange av de tenker jeg :P Men, til saken. Det gjør nok ingenting å spise disse, fordi folat er et vannløselige b-vitamin. " Folat er et vannløselig B-vitamin. At det er vannløselig innebærer også at du skiller ut et eventuelt overskudd av vitaminet i urinen."
http://www.babyverden.no/Prover/Forberedelser/Husk-a-ta-folat/
Tror ikke resten av de vitaminene er så forskjellige fra de andre pakkene, men du kan jo bare spørre på apoteket om du er usikker?

De gikk i søpla til meg, har de som er fra 2.trimester og ammende. Ikke hver dag jeg tar de heller :P Er vel ingen fare å ta de hvis du ikke føler du kan kaste de, men stussa også på at de pakker ned de der, når du ikke får henta ut boksen før 3mnd før termin.. :D

Back
Topp