Vitaminer fra andre trimester?

Forest

Glad i forumet
Maiblomstene 2017
Junilykke 2020 ♡
Jeg har brukt nycoplus gravid nå i første trimester. Og vurderer litt hvilke vitaminer jeg bør ta resten av svangerskapet. Tar dere /skal dere ta vitaminer fra andre trimester? I såfall hvilke? :-) legen min sa at det eneste man trenger fra andre trimester er tran, men syns det virker litt lite å ta bare det, når jeg har tatt mye vitaminer i første trimester :-)

Lifeline Care Gravid er ment til å kunne brukes i hele svangerskapet, står det på nettsidene deres.

Trenger ikke kjøpe disse gravidpakkene. En vanlig multivitamin pluss omega 3, og eventuelt ekstra kalk hvis du ikke spiser særlig med ost eller drikker melk.

Ellers står det at Nycoplus Mamma er ment for å brukes fra andre trimester og ut ammeperioden.

Jeg bruker ikke disse pakkene selv, da. Bare sjekket for trådstarter ;)

Selv bruker jeg Thorne Research Prenatal (kjøpt på iHerb).

Jeg benytter Lifeline Gravid, og kommer til å bruke de hele graviditeten. Men som ei allerede skriver her, og som fastlegen din sier, så er det absolutt ikke et must:) I tillegg tar jeg ekstra d-vitamin og kalsium fra før ettersom nivåene mine der hele veien har vært lave (til tross for at jeg drikker melk og tar tran hver dag).

Jeg tenker at hvilke tilskudd eller om man trenger tilskudd vil variere fra person til person:)

Tar bare tran nå som jeg er inne i 2.trimester. :) Vitamin og hb nivåene mine er tipp topp uten noe tilskudd.

Det er helt riktig som fastlegen din sier, det er ikke anbefalt noe annet enn tran, så lenge du ikke har noen mangler eller har et mangelfullt kosthold. Noe annet enn tran og folat er forsåvidt ikke anbefalt i første trimester heller ;)

Trankapsler her nå :) Skal til legen neste uke, så da får jeg se om jeg må på noe jerntilskudd. Har mine mistanker om lav hb..

Bruker opp folat eg har. Kanskje eg får prøve meg på tran kapsler igjen. Ble så dårlig av dei i første svangerskap.

Back
Topp