vitaminer for gravide

SF100808

Glad i forumet
Aprillykke 2016
Hva skal jeg velge? noen med erfaring? finnes jo både nycoplus gravid vitaminer og lifeline care kosttilskudd???

Tror, som justme3 sier, at innholdet er ganske likt. Jeg bruker Nycoplus Gravid, og er fornøyd med det :-)

Hvor stor krise er det å bare ta folat? Jeg kaster opp resten....:(
Sist tok jeg ingenting noengang, gikk helt fint. Likevel anbefales vitaminer for å forebygge mangel og kroppen trenger litt ekstra. Det kan fort gå bra både med og uten!

Folat anbefales for babyen, mye av de andre vitaminene er mest for deg selv. Klarer du ikke ta alle kan du jo ta en tablett om gangen og se hvordan det går. Bedre å få i seg litt enn ingenting. Men prioriterer folat og se ann resten. Du kan eventuelt ta en tur til legen og be om blodprøve for å se om du mangler noe.

I første svangerskap hadde jeg veldig høy blodprosent. hadde 14,9 etter uke 22, og dette kan være et faretegn for anlegg til svangerskapsforgiftning. Jeg fikk aldri det, men har i ettertid hørt at det kan være alle disse vitaminene som gir økt blodprosent. Tror ikke det er farlig da :P Tror begge er veldig like

Hva skal jeg velge? noen med erfaring? finnes jo både nycoplus gravid vitaminer og lifeline care kosttilskudd???
Inneholdt i begge er like. Jeg bytter annenhver måned for å få litt variasjon. Blir litt lei av mengden piller så hjelper litt når de endrer seg innimellom :-)

Jeg sliter også med å holde tablettene nede, men jeg har funnet ut at det beste for meg er å ta tablettene rett før jeg legger meg. Jeg kaster opp på morgenen, men da håper jeg at kroppen har fått nok timer tatt til seg det den trenger :-)

jeg er så trett, så har bestil meg nycopluss for gravide, og prøver den, begynte med folat med en gang jeg ble gravid :)

Jeg bruker Nycoplus sine, kun fordi de var billigst. Inneholder jo det samme. :)

Back
Topp