Vitaminer etter uke 12

Pouri

Betatt av forumet
Jeg har tatt Lifeline Care Gravid hele første trimester, men det er vel sånn at det er unødvendig å fortsette med det nå?

Hva tar dere nå og hva skal dere fortsette med?
 
Jordmor Siri på Facebook skrev i dag at det var anbefalt med folat igjennom hele svangerskapet. Mener jeg har hørt det på noe reklame fra apoteket eller noe før også :) Er vel ganske greit å ta vitaminer i svangerskapet uansett tenker jeg, babyen tar jo det den trenger, men enn selv kan jo bli sittende i underskudd.
 
Jeg har tatt multivitaminer og tranpiller, og også folat frem til her om dagen. Fortsetter nok med de to førstnevnte om jeg er i vanlig form. Eventuell jernmangel og andre vanlige mangler vil vel blodprøver avdekke i så fall, for dem blir det noen av fremover. Det eneste man må tenke på i forbindelse med kombinasjonsbruk av multivitaminer og tranpiller er at man ikke tar tranpiller som også inneholder masse vitaminer som er i multivitaminene, da man ikke bør overskride anbefalt dagsdose. Det kan jo enkelt løses ved å bare bruke sånne tranpiller med ekstra vitaminer da, og droppe multivitaminer helt. Jordmor sa at det ikke var noe vits i å betale det dobbelte for kosttilskudd det sto "gravid" på, så jeg har bare fortsatt med de "vanlige". :)
 
Jeg skal ta trantabletter og multivitaminer og om folat er anbefalt gjennom hele svangerskapet så skal jeg selvfølgelig ta det også :)
 
Jeg tar folat og d—vitamin og har vel litt dårlig samvittighet for at jeg ikke klarer å tenke på en trankapsel engang:p
Skal høre med legen om det er ok men jeg har begynt å ta kalsium av og til og. Får ikke i meg mye melk og fikk så leggkramper sist.
 
Jeg bruker fortsatt folat (tenkte å bruke opp boksen) og omega 3 med d vitamin.
 
Jeg tar ganske mye vitaminer akkurat nå. Multivitamin for gravide(som bla inneholder 500mcg folat), mumomega, magnesium og vit d- dråper. Må vel begynne med kalsiumtilskudd, siden jeg ikke spiser melkeprodukter, og senere skal jeg begynne med høydose C-vitaminer, for å lette fødsel, evt keisersnitt og komme seg etterpå :)
 
Jeg tar dobbel dose spektro (kjøpes på helsekost) som inneholder alle vitaminer og mineraler, i tillegg til folat og omega.
Skal sjekke jernlager på første kontroll.
 
Back
Topp