vitaminbjørner

Maltitol er en sukkeralkohol ofte brukt som sukkererstatning. Det har 75-90 % av søtheten vi finner i sukrose, og like egenskaper, med unntak av at det ikke kan brunes. Det blir brukt som sukkererstatning fordi det har færre kalorier, ikke frembringer tannråte og har mindre utslag på blodsukkermålinger.

Maltitol, et søtningsmiddel laget av malt fra korn. Søtningsstoffet på virker blodsukkeret, men i langt lavere grad enn sukker og fruktose, og det er derfor regnet som et bedre søtningsalternativ for diabetikere. Maltitol er garantert glutenfritt.

Jeg ga ikke vitaminbjørner til jenta mi før hun var over 3 år - men det var pga kunstige søtningstoffer ikke pga at de var for store til å tygges.

Når man har en stor unge som får seg en bjørn, så er det ikke sjangs i havet om at den lille, som egentlig er en del for liten i forhold til aldersgrensa ikke får.....så får det bare være sånn[;)]

ORIGINAL: Persillen

Er ikke 3årsgrensa litt med at barn under 3 år ikke skal ha aspartam (kunstige søtstoffer generelt) også?

De hadde jo tatt vekk denne aspartamen?

ORIGINAL: *gullklumpene mine*

Er ikke 3årsgrensa litt med at barn under 3 år ikke skal ha aspartam (kunstige søtstoffer generelt) også?

Ja det ble sagt det, visste det ikke før nå, var aspartam i sist jeg sjekka! Har ikke googla malitol, men den 3 årsregelen gjelder (såvidt jeg har skjønt det) kunstige søtstoffer og ikke bare aspartam.

Ja det ble sagt det, visste det ikke før nå, var aspartam i sist jeg sjekka! Har ikke googla malitol, men den 3 årsregelen gjelder (såvidt jeg har skjønt det) kunstige søtstoffer og ikke bare aspartam.

Det er jo snakk om noe som veier 5 gram... Ikke en flaske brus eller saft..

sjekket i dag , å det stå faktisk 4 år.. hm[:-]

Back
Topp