Vitaminbjørner vs andre former for vitamintilskudd

Tran gir jeg ikke da de har tilsatt ekstra a-vitamin i tran og for mye a-vitamin kan medføre sterilitet hos gutter.... Og sanasol var for godt, fant han sittende på gulvet foran kjøleskapet drikkende rett fra flaska haha. Han er flinkere enn meg med frukt og grønt så får nok i seg det han trenger også blir det en bjørn nå og da

Min får vitaminbjørn

Sent from my iPhone using BV Forum

Unngår kunstig søtning i alt anna, men vitaminbjørn får dei som regel kvar dag. Variert kosthold er fryktelig vanskeleg, spesielt for eldstemann (han har stadig mellom anna jernmangel). Kanskje vi burde prøve trankapslar etter kvart? *må huske å spørre legen neste gong*

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Unngår kunstig søtning i alt anna, men vitaminbjørn får dei som regel kvar dag. Variert kosthold er fryktelig vanskeleg, spesielt for eldstemann (han har stadig mellom anna jernmangel). Kanskje vi burde prøve trankapslar etter kvart? *må huske å spørre legen neste gong*

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
Alle barn bør få tran/omega-3 med d-vitamin i noen form. Ville valgt det framfor vitaminbjørner dersom barnet ikke får i seg nok ;) Om han ikke vil ta rein tran eller får til å svelge kapsler så finnes det tranfisker som smaker tropisk;)

Her går det i tran, ihvertfall. Stoler mer på det. Jeg vet ikke hvor bra vitaminbjørner er.

Sent from my iPhone using BV Forum

Gir vitamintabletter når han er hos meg. Forever Kids. Aspartam og Aculfam K er forbudt her i hus :) Her søter vi kun med naturlig søtning.

Alle barn bør få tran/omega-3 med d-vitamin i noen form. Ville valgt det framfor vitaminbjørner dersom barnet ikke får i seg nok ;) Om han ikke vil ta rein tran eller får til å svelge kapsler så finnes det tranfisker som smaker tropisk;)

Holder det ikke med fisk?

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Holder det ikke med fisk?

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
Jeg følger bare anbefalningene som gjelder fra Helsedirektoratet (og helsesøster) om tran til små barn ;)

Er du fornøyd med det? Har blitt "lurt" til å prøve det jeg og, hehe. Har kapsler til meg og de tyggetablettene til sønnen min
Veldig fornøyd! Jeg tar de hver dag og klarer meg ikke uten .. Ser fort på huden min hvis jeg glemmer å ta de, så er helt avhengig av å ta de .. men hadde jeg ikke hatt litt uren hud så tror jeg nok ikke jeg hadde merka store forskjellen :P Jeg klarte ikke å ta de på 3 mnd pga svangerskapskvalmen, å da fikk jeg enormt mange kviser og veldig store og vonde også, så klarte jeg endelig å begynne å ta de igjen å nå er jeg kvisefri i annsiktet;) bare litt på skuldre .. Er ikke et "kvisetryne" til vanlig da hehe men mye nupper og alltid 1 eller 2 kviser på haka :P men ikke med juice plus+ :)

Vi gir ikke lillegutt noe vitamintilskudd enda. Men vi varierer kosten veldig :) Bør jeg gi han noe? Han er 3 år. Når startet dere med sanasol eller vitaminbjørner f.eks? :)
vi startet rett før hun var 1 år med sanasol :)
så lenge kostholdet er variert så skal det ikke være noe som tilsier at han skulle trenge noe :)

Vitaminbjørnene ble litt for populære her hjemme gitt... Hver gang jeg kikket oppi boksen var det en hel haug som var forsvunnet. Noen hadde funnet ut at de fungerte som snop....

Så da slutta jeg å kjøpe

Back
Topp