Vitamin D3 dråper

A-40506302

Flørter med forumet
Lillegutten min på to uker reagerte skikkelig på vitamin D3 dråper fra merke Metode. Vi ga han 5 dråper og etter det har han fått oljete bæsj, gråter skikkelig mye og sover heller ikke ordentlig. Har noen erfaring med dette? Evt bytte til Nycoplus?
 
Hei,
Huff, det høres ikke noe godt ut. Lillejenta mi fikk ikke Metode-dråpene men dråpene fra Nycoplus. Hun fikk skikkelig mageknip og skrek og skrek om kvelden da hun var rundt 2 uker gammel. Helsesykepleieren nevnte at noen babyer reagerer slik på kokosoljen i d-vitamindråpene. Så vi byttet til noen som har solsikkeolje istedet (merket heter Bidro) og hun har ikke hatt mageknip siden! (Nå er hun 12 uker gammel).
 
Hei,
Huff, det høres ikke noe godt ut. Lillejenta mi fikk ikke Metode-dråpene men dråpene fra Nycoplus. Hun fikk skikkelig mageknip og skrek og skrek om kvelden da hun var rundt 2 uker gammel. Helsesykepleieren nevnte at noen babyer reagerer slik på kokosoljen i d-vitamindråpene. Så vi byttet til noen som har solsikkeolje istedet (merket heter Bidro) og hun har ikke hatt mageknip siden! (Nå er hun 12 uker gammel).
Takk for tipset! Skal sjekke dette ut. Det gjør så vondt i mammahjertet å se lilleguttten gråte :(
Ga dere 5 dråper daglig eller økte inntaket gradvis? Tenker selv å vente et par dager for at det skal bli bedre og så starte igjen med 1/2 dråper for å se på hvordan han reagerer.
 
Jeg gir D-vitamindråper fra Semper. De er med solsikkeolje. Jeg har også hørt at noen reagerer på kokosoljen, så jeg tok ingen sjanser. Har kkke hatt noen problemer med semper-dråpene. :) Bestilte på nett, men skal være greie å få tak i i Sverige om du har mulighet til det.
 
Takk for tipset! Skal sjekke dette ut. Det gjør så vondt i mammahjertet å se lilleguttten gråte :(
Ga dere 5 dråper daglig eller økte inntaket gradvis? Tenker selv å vente et par dager for at det skal bli bedre og så starte igjen med 1/2 dråper for å se på hvordan han reagerer.
Ja enig, det er helt fryktelig med den smerteskrikingen!!

Først prøvde vi å redusere d-vitaminene med kokosolje til 1-2 dråper av gangen for å se om det hjalp først- det gjorde det ikke.. Så ventet vi noen dager (uten å gi noe som helst vitamin) og så skal man visst bare gi 1 dråpe og ikke 5 av de nye dråpene. Så da gav vi en hel dråpe når vi begynte, og det gikk helt fint som sagt.
 
Back
Topp