M Mesaana Forumet er livet 3 Sep 2006 #1 Pommes frites direkte oversatt betyr eple fritert eller fiterte epler Pommes= eple Pommes de terre= eple jord eller jordeple= potet rare de franskmennene.[:D] Noen flere som sitter inne med unyttig informasjon??[:D][8D]
Pommes frites direkte oversatt betyr eple fritert eller fiterte epler Pommes= eple Pommes de terre= eple jord eller jordeple= potet rare de franskmennene.[:D] Noen flere som sitter inne med unyttig informasjon??[:D][8D]
Neener Elsker forumet 3 Sep 2006 #2 tror ikke de bruker ordet pommes frites i frankrike, men mulig jeg taar feil [:)]
M Mesaana Forumet er livet 3 Sep 2006 #3 ORIGINAL: Neener tror ikke de bruker ordet pommes frites i frankrike, men mulig jeg taar feil [:)] Vet ikke hva de kaller chips ( Som jeg sier) i frankrike??[8|] Kanskje noe som vet??
ORIGINAL: Neener tror ikke de bruker ordet pommes frites i frankrike, men mulig jeg taar feil [:)] Vet ikke hva de kaller chips ( Som jeg sier) i frankrike??[8|] Kanskje noe som vet??
Neener Elsker forumet 3 Sep 2006 #4 ORIGINAL: Mesaana ORIGINAL: Neener tror ikke de bruker ordet pommes frites i frankrike, men mulig jeg taar feil [:)] Vet ikke hva de kaller chips ( Som jeg sier) i frankrike??[8|] Kanskje noe som vet?? sjekket ordboka og det stod pommes frites på fransk. Men vet f.eks at på Jæren sier dem (jord)eple til poteter så det er nok i samme gata [:)]
ORIGINAL: Mesaana ORIGINAL: Neener tror ikke de bruker ordet pommes frites i frankrike, men mulig jeg taar feil [:)] Vet ikke hva de kaller chips ( Som jeg sier) i frankrike??[8|] Kanskje noe som vet?? sjekket ordboka og det stod pommes frites på fransk. Men vet f.eks at på Jæren sier dem (jord)eple til poteter så det er nok i samme gata [:)]