Visste du dette om brød??

Jeg fryser ned ferdigoppskåret brød og tar opp de skivene vi trenger.

Skjærer opp brødet i butikken, fordeler det i flere poser og fryser det ned. Vet vi at det kommer til å gå ett helt brød i løpet av dagen, kjøper vi hos bakeren og skjærer hjemme .

Skjærer opp brødet i butikken og oppbevarer det i tett plastpose. Hvis vi spiser lite brød fryser jeg det ned etter noen dager og tiner en og en skive etter behov.

Baker selv. Deler brødet i 2 og fryser ned ene halvparten. (baker 3 brød om gangen). Oppbevares i brødpose (plastpose) og smaker like godt.

Baker, deler i to og fryser :) Dersom vi kjøper brød, skjærer vi det opp hjemme, syns butikkskjært brød blir for tynne skiver.

Skjærer opp i butikk, syns det blir perfekte skiver. Går i løpet av 1-2 dager så spiser det opp uten å fryse det.

Skjærer opp i butikken, fryser det i den posen den ble lagt i etter oppskjæring. Tar opp de skivene som skal spises.

Jeg gjør det på "feil" måte: legger brødet i en tett brødpose. Vi spiser for øvrig ett brød om dagen, så det ligger aldri så lenge i posen da..

Legger brødet i plastpose. Og fryser ned de ekstra brødene baker to eller fire brød i slengen :-)

Kutter i skiver, putter i plastpose og i fryseren. Tar opp de brødskivene vi trenger når vi skal spise. Vi spiser tilsammen bare et kvart/halvt brød om dagen, noen dager ikke brød i det hele dagen. Hadde mye svinn pga muggent eller tørt brød før jeg begynte å gjøre dette.

Kjøper 3-4 brød i slengen. Skjærer opp på butikken og tar frem etter behov, 1/2 eller helt brød.

Ligger sjelden mer enn 2 dager på benken.

Fryser aldri noe som har vært frosset før. Det ble jeg lært da jeg var liten så sånn er det!

Back
Topp