Visste dere dette??

Cinnamon*

Gift med forumet
Satt og leste gjennom vedtektene til barnehagen hvor jeg jobber, og der står det at barnehagen kan kalle inn foreldre som vikar vederlagsfritt for inntil 3 dager i året..

Synes det var litt merkelig, så jeg sjekket 4 barnehager til..
Og det står det samme der!!

Lurer på om det er sånn i barnehagen hvor datteren min går..

Er det sånn hos dere?

(Tror nok ikke det blir brukt altså, men det står altså i vedtektene..)

ORIGINAL: **Emmeline**

Sånn er det ikke hos oss.

Er ikke slik der Mini går

Ikke hos oss heller.

De mener nok sikkert forefallende dugnadsarbeid ..

Jeg vet at veninna mi som sender sønnen sin i privat bhg. er dem pliktet til å møte opp ca 4 ggr i året til dugnadsarbeid.Det gjelder storvask av barneagen, rake løv, klippe plen, utvendig/innvendig vask ..Male jobb os.v..I forkant skal alle foreldre betale i 2000 kroner i året.. de får tilbake betalt 500 kroner hvergang altså 500 x 4= 2000 tilsammen som blir refundert

ORIGINAL: Hilly77

De mener nok sikkert forefallende dugnadsarbeid ..

Jeg vet at veninna mi som sender sønnen sin i privat bhg. er dem pliktet til å møte opp ca 4 ggr i året til dugnadsarbeid.Det gjelder storvask av barneagen, rake løv, klippe plen, utvendig/innvendig vask ..Male jobb os.v..I forkant skal alle foreldre betale i 2000 kroner i året.. de får tilbake betalt 500 kroner hvergang altså 500 x 4= 2000 tilsammen som blir refundert

Her er det som stod i den ene barnehagen:

14. Vikar og dugnadsordning

• Ved kortere fraværsperioder flyttes barn og personale internt i barnehagen.
• Ved lengre fraværsperioder, må vikarordning etableres.
• Foreldre kan bes stille som vikar vederlagsfritt, i inntil 3 dager i året.
• Foreldre/foresatte plikter å bidra til dugnadsarbeid i inntil 4 timer vår og/eller
høst etter barnehagens behov.

Ja, sånn er det hos oss. Vi bor ute i distriktet og i perioder mangler barnehagen arbeidskraft, da ringer de rundt til foreldrene og hører om noen kan stille som vikar. Det er jo en mye bedre løsning enn at de må holde stengt, da kommer jo ingen seg på jobb. Så skifter vi heller på å være vikar! Heldigvis er det ikke ofte at dette er nødvendig, men det har hendt og alle foreldrene er klare over at vi kan bli ringt dersom det er behov.

Der jeg jobber er det ikke slik..

Men vi har foreldre som har meldt seg som vikarer, just in case vi er skikkelig i manko...
Men da får de betalt som vanlige vikarer, da..

hæææææ? er det mulig at de faktisk kan det??

Dette har jeg aldri hørt om før... [8|]

Back
Topp