Visste dere at???!

Førstegangslykke

Flørter med forumet
Gjennomsnittsvekt på nordiske babyer er 4 kilo? -Og ikke 3,5!

Var på 3d i dag, og fikk jo heeeelt sjokk! Sist gang jeg var på 3d (en jordmor jeg kjenner) så sa hun at lille tulla vår lå litt under gjennomsnitt i vekt. Når vi var på 3d i dag så fikk fikk vi vite at lille tulla kom til å veie 4,1 kg ved termin!
Må si... Oslo City legesenter. -Utrolig bra! Anbefales! Bildene ble ikke fine, så vi får en ny gratis time til neste uke <3

Men fheeeew.. Trodde jeg hadde en kjempebaby i vente så ble redd en periode!:D Før han forklarte meg nærmere. Er såååå fornøyd! Han var den første i Norge som startet 3d. Dyrt, men verdt det![:D]

ORIGINAL: tone_mor

hjelpes!! jeg har ikke lyst på en 4 kg stor baby!! stakkars dåsa mi!![:-]

Ikke jeg heller! Men snuppa mi er født uke 39+0 og veide 2945, så tror ikke det er så stor fare for det[;)]

hehe... Det programmet han bruker stemmer i over 90 % av tilfellene! Eneste i Norge med det programmet! -Er så imponert jeg![8|]

Men! Shit! Jeg har hatt utrolig selvtillit når det gjelder denne fødselen. "Dette fikser jeg lett!".. Men NÅ!... Wow...

Jeg spurte om det var noe jeg kunne gjøre. Han sa det var EN ting.. Jeg måtte slutte å spise:P[:D] ha ha...

det er ikke noe problem å få 4 kilos baby[:D]
min lillestore prinsesse var 4320 når hun kom til verden, og jeg fødte henne uten smertelindring eller hjelp på noen annen måte. Og jeg var sååååå stolt, for hun var den største babyen av alle på barsel! hihi![:D][:D]

ORIGINAL: Meep

min lillestore prinsesse var 4320 når hun kom til verden, og jeg fødte henne uten smertelindring eller hjelp på noen annen måte. Og jeg var sååååå stolt, for hun var den største babyen av alle på barsel! hihi![:D][:D]

Oiiii.... Blir lettet når jeg hører sånt! =) Må si jeg er ganske stressa nå...
Du brukte ingen bedøvelse eller noe? Og syntes det gikk fint? Kan jeg spørre om du revnet? ...-Jeg tenker, må jo være lettere å revne? Er jo en større baby det er snakk om.

Og så må det legges til at de opererer med minst 10% feilmargin på vekstestimeringene sine.... Så det vil si at din baby fort kan være 400-500 g lettere enn det som er estimert.

Med nr to, tok de ul dagen før jeg fødte. Fikk da beskjed om at barnet var ca 3900 gram. Dagen etter ble kom hun ut 3293 gram tung... Så effektiv slankekur hun hadde hatt på et døgn[8D]

ORIGINAL: Førstegangslykke

ORIGINAL: Meep

Du brukte ingen bedøvelse eller noe? Og syntes det gikk fint? Kan jeg spørre om du revnet? ...-Jeg tenker, må jo være lettere å revne? Er jo en større baby det er snakk om.

Jeg tror ikke det er str på babyen som avgjør det helt..litt hvordan type hud du har, hvor flink jordmora er osv[;)]

Mamma revnet MYE med meg og jeg var under 3kg[;)]

Har fått en gutt på 4340 g, hode hans var 38 cm + at hånda kom sammen med hodet[&:] revnet en del da, men var ikke noe problem å få han ut[:)]

Snuppa var 4050g og 37 cm rundt hodet og var like lett å få ut og revnet mindre, men der gikk det så fort så de fikk ikke gjort noe for å tøye ut[;)]

Begge presset ut uten smertestillende[;)]

Ja det visste jeg faktisk... jeg er en liten dame på 157 cm, tynn og eiger ikke hofter, men sistemann var neste 4 kg og det gikk kjempebra[:D][:D] 

ORIGINAL: Førstegangslykke

Nei, brukte ingenting. Ikke lystgass, ikke vann, nada nix. Og det var ikke noe problem[:)]
Jeg er kjempe fornøyd med fødselen min, og det første jeg sa når lillemor lå på brystet mitt og jeg hadde hatt rier i 26 timer var "åh, jeg gleder meg til neste gang!!"[:D][:D] hihi!

Revnet ikke, bortsett fra en liten rift, men den fikk jeg kun fordi jordmor hjalp lillemor med ene armen. Hadde hun ikke gjort det, ville jeg ikke hatt så mye som et lite skrubbsår en gang[8D]
Og den riften merka jeg ikke i det hele tatt[:)]

Så du skal IKKE stresse eller bekymre deg for å få 4 kilos baby[;)][:D]

Maiken veide 4010 gr når henne ble født, og jeg fødte uten smertelindring:-) stolt ja[:D]  trur ikke man merker så stor forskjell på 3500 eller 4000... veene er da like vonde uansett tror jeg, og utrolig hva vi får pressa ut.. hehe[:D][:D]

å hjelpes...
Jenta vår var jo bare 2410,å det føltes som mye mer alltså!
Så gruer meg til lillebror som forhåpentligvis og mest sansyligvis er myye større (vil jo han skal være stor å sterk,ikke så liten som storesøster siden hun var litt vell lita)

Oj, det visste jeg ikke. Snuppa var 3540 og det synes jeg var stort nok... [;)]

Jeg kan ikke se for meg at det er så veeeldig stor forskjell å føde et barn på 4 kg enn 3 kg? Det er jo HODET som er ille å presse ut, og ikke babyfettet på kroppen? [:)] Hodene på en baby som veier 3,5 kg og de som veier 4 kg er nok ikke så veldig forskjellige i omkrets uansett? [:)]

ORIGINAL: Melliott

Jeg kan ikke se for meg at det er så veeeldig stor forskjell å føde et barn på 4 kg enn 3 kg? Det er jo HODET som er ille å presse ut, og ikke babyfettet på kroppen? [:)] Hodene på en baby som veier 3,5 kg og de som veier 4 kg er nok ikke så veldig forskjellige i omkrets uansett? [:)]

nettopp.. trur ikke det er noen forskjell.. [:D]

ORIGINAL: Melliott

helt riktig!!![;)]
med en gang hodet var ute, var all smerten borte til tross for at kroppen hennes kom etter.
Så som sagt, dere må ikke bekymre dere for å få en 4 kilos baby, det er null problem[:D]

Jeg gleder meg til fødselen, og håper at denne babyen blir like stor som lillemor[:D]

mi jente var 4410 og 54 cm... jm sier eg må rekne med en enda større baby denne gangen... sjøl om den ligger på gjennomsnittet (3,5) enda..
dei holder på med forskning no som skal gi nytt gjennomsnitt siden dei fleste babyer blir større enn gjennomsnittet så det nye ligger nok på 4 kg ja:)

og ja eg fødte uten bedøvelse av noe slag så går nok fint uansett:) ungen min hadde og nesten opp så ble jo litt problemer men sant...

Da satser jeg på at det ikke er så stor forskjell på stoooor og liten baby, så selvtilliten angående fødselen kan skyte til været igjen![:D]
[8D]

Back
Topp