"visste" dere at dere kom til å få tvillinger

marno95

Betatt av forumet
Synes det er så spennende med de som har vert sikre hele livet om at de kom til å få tvillinger!

Visste dere at det ble tvillinger? når fikk dere vite det?
 
Det kom som et sjokk da det ikke er noen med tvillinger i familien.

Fant det ut på første TUL i uke 8. ❤❤
 
Visste det ikke nei. Hadde aldri falt meg inn at jeg skulle få tvillinger.
Fant det ut i uke 8.

Hører med at jeg hadde høyt hcg nivå på blodprøve, så spurte sykepleier om de mistenkte tvillinger utifra prøvesvaret.. Det gjorde de ikke, og jeg tenkte ikke mer på det før ul plutselig viste 2 bankende hjerter.
 
Ingen andre med tvillinger i familien. Og fant det ut på ul i uke 10. Skulle på kk å ta blodprøver pga triomisi testen og fikk henne til å ta ho for jeg hadde så få symptomer. Hehe og der var det 2 , :hilarious:
 
Da IVF legen sa at han ville sette inn 2 egg så var jeg (far) bombesikker! Når hcg verdiene doblet seg hver dag i tillegg, ble jeg enda mer sikrere. Ble nesten ikke overrasket på ultralyd i uke 8. Føltes bare helt fantastisk ut.

5 uker igjen til vi får hilse på dem. :)
 
Var bombe sikker på at det var tvillinger med en gang jeg ble gravid.

Jeg hadde rett. Hehe
 
Kom som et rimelig sjokk for oss. Ingenting som tilsa at det skulle være to. Litt treg hcg stigning, samt lite gravidsymptomer generelt. Fant de ut på tul i uke 8
 
Totalt overraskende. Ingen ekstra gravidsymptomer/plager som ga noen mistanke, var i finfin form. Fant det ut på OUL.
 
Vi visste ingenting, men vi har sånn doppler hjemme som vi fant hjertelyden med rundt uke 8. Da synes vi at vi hørte to hjertelyder, men slo det liksom litt fra oss. Men på tul i uke 10 var det første jeg så på skjermen, TO små babyer <3
 
Vel.. her var mannen helt sikker. Fra. Første. Sekund!! :p
Han sa på vår 3. Date at han skulle smelle på meg tvillinger.. og når vi da ble gravide så sa han igjen «jeg VET det er to». Vi fant det ut på ul i uke 13 :p <3 ganske sykt egentlig. Han var bare HELT HUNDRE PROSENT sikker :p
 
Jeg hadde STERK følelse på tvillinger nå i mitt andre svangerskap. Kan ikke forklare det, jeg bare følte det. Drømte det også flere ganger (føler meg sanndrømt når jeg er gravid :wacky: Med første drømte jeg natt på natt at jeg hadde en gutt i magen, og det stemte) Og jaggu var det to der.

Dessverre endte det i MA.
 
Jeg var innom tanken helt tidlig, men trodde det ikke egentlig. Så overraskelsen var stor da ultralyden viste tvillinger tidligere nå i uka. Jeg ble først og fremst så glad over å se at det var liv at beskjeden om at det er to var helt overveldende :love017
 
Var helt fin i form, hadde veldig ømme bryster, men ingen betydlig kvalme.. så jeg ante ingenting før tidlig ultralyd 7+1 :woot: (som ble korrigert til 7+2) :happy:
 
:Heartpink:HeartblueJeg har hele livet sagt jeg ønsker meg det Men vi ble positiv overrasket over at det skjedde allikevel
 
Vi fikk satt inn to egg (ivf), så var litt i bak hodet at det kunne bli tvillinger. Vi har fått to egg satt tilbake før også uten at vi ble gravide, så vi tok sjansen at minst ett festet seg denne gangen. På ultralyd i uke 7 var det to bankende hjerter og klar skillevegg, så begge eggene hadde festet seg. Selv om det var en liten sannsynlighet for to, ble vi litt sjokkert. Maks en måned igjen til lillesøster og lillebror kommer:binkybaby:binkybaby
 
Hadde mine misstanke. Har tvillinger i familien, så har sjekka med tidlig ul i begge svangerskap. Denne gangen fikk jeg veldig tidlig positiv test og var veldig sliten i tillegg, så jeg frykta (ja, frykta) at det skulle være to. Det viste seg å stemme på ul uke 7. Men vi venter eneggede, så genene spiller jo liten rolle.

Tvillingene kommer neste uke, og jeg har ennå ikke funnet gleden over å vente to. Så klart tror jeg at jeg blir glad i begge, og de er like velkomne, men vi har så mye ekstra at jeg fortsatt ikke klarer å se det positive med livet som tvillingmamma. Håper det endrer seg når de kommer ut.
 
Hadde aldri i min villeste fantasi trodd vi skulle bli tvillingforeldre og trodde sjansen var enda mindre da vi visste vi bare satte inn et egg. :eek: Lovet til og med min samboer at det faktisk ikke gikk an for sjansen var så liten :hilarious: merkelig nok leste jeg en del om tvillinger rundt den tiden og var veldig fascinert av det.

Nå føles det ut som det eneste riktige i verden å bli tvillingsmamma til disse 2 små, som at det er meningen med livet mitt:happy: :Heartred:Heartred
 
Totalt sjokk! Ingen tvillinger i slekten en gang... var eneggede.
Dessverre fikk vi ikke oppleve selve tvillinglivet da tvilling 1 gikk bort etter 16 timer. :(
 
Hadde ingen anelse! I tillegg til lavt hcg nivå, samt blødninger så var jeg ekstra forberedt på beskjeden om at det ikke var noe hjerte som slo. Men kl i uke 8 viste 2 stk med hjerte som slo :happy:
 
Back
Topp