visma barnehage

Klatremus Lillemann

Juni12s allviter/orakel
VIP
Noen som bruker den appen?
Både som foreldre og ansatt.

Er du fornøyd eller misfornøyd?
Får du som ansatt brukt den på en måte som gjør hverdagen enklere?

Har du brukt noe annet før som du var mer fornøyd med?

Noen som bruker den appen?
Både som foreldre og ansatt.

Er du fornøyd eller misfornøyd?
Får du som ansatt brukt den på en måte som gjør hverdagen enklere?

Har du brukt noe annet før som du var mer fornøyd med?

Vi har Visma barnehage. Ingenting å utsette på det. Får alt av meldinger og info der. Lett å kommunisere. De legger også ut masse bilder i dagboken som en kan inn å følge med på.

Vi har også Visma på skolen (er lærer), så bruker både som foresatt og ansatt her. Helt genialt spør du meg!

Vi har Visma barnehage. Ingenting å utsette på det. Får alt av meldinger og info der. Lett å kommunisere. De legger også ut masse bilder i dagboken som en kan inn å følge med på.

Vi har også Visma på skolen (er lærer), så bruker både som foresatt og ansatt her. Helt genialt spør du meg!
Jeg har nemlig ikke så gode erfaringer med visma i skolen som mor. Varsler kommer plutselig ikke, kan ligge masse meldinger der når jeg først husker på å gå inn der.

Nå har vi brukt mykid i mange år, og vært veldig fornøyd med den, men nå skal vi snart over på visma.
Og er spent på om den funker like dårlig som i skolen...

Og så lurer jeg på om det finnes en internettadresse på visma som man kan jobbe via, for å legge ut planer og bilder, for i appen er det omtrent ikke andre muligheter enn å krysse inn og ut og legge korte meldinger føles det som..

Jeg skulle ønske vi hadde det. Vi har visma på skolen til eldste. Men bhg bruker ett annet system som altid kræsjer. De gir alle beskjeder over dette systemet så ofte går vi glipp av beskjeder vi trenger før bhg dagen etter.

Vi bruker visma! Elsker det. Så lett og tidsbesparende, mye mer organisert for oss ansatte. Alle foreldre er knallflinke på å bruke den, både til beskjed, men også å registrere fravær.
Før hadde vi kun avkryssingsliste og fysisk kladdbok (barnehageplanlegger) hvor alt ble skrevet inn. Mye enklere å holde oversikt i visma da alt legges inn i kalenderen der.

Har også visma via skolen, synes det er veldig greit.

Vi bruker visma! Elsker det. Så lett og tidsbesparende, mye mer organisert for oss ansatte. Alle foreldre er knallflinke på å bruke den, både til beskjed, men også å registrere fravær.
Før hadde vi kun avkryssingsliste og fysisk kladdbok (barnehageplanlegger) hvor alt ble skrevet inn. Mye enklere å holde oversikt i visma da alt legges inn i kalenderen der.

Har også visma via skolen, synes det er veldig greit.
Men er det en nettadresse dere bruker for å legge ut månedsbrev osv?

Her har vi både visma, schoolink og mykid og er aller mest fornøyd med visma og minst fornøyd med mykid.

legger det rett inn i dagboka med bilder :) eller med link via pdf-fil
Hva med månedsbrev feks?
Tenker det er knotete å skrive det på en ipad eller mobil... Eller passe på å ha det lagret på egen mobil da, for så å legge det ut med en link...
I dag sa styrer at da må det sendes til henne på mail, og så må hun legge det ut. Det synes jeg høres tungvindt ut..

Hva med månedsbrev feks?
Tenker det er knotete å skrive det på en ipad eller mobil... Eller passe på å ha det lagret på egen mobil da, for så å legge det ut med en link...
I dag sa styrer at da må det sendes til henne på mail, og så må hun legge det ut. Det synes jeg høres tungvindt ut..

Som jeg svarte over her, så legges det rett inn i dagboka med tekst og bilder. Det kan være tungvindt i starten, men så blir man vant til det også.

Bruker visma som forelder, har på lyd på appen så får opp hver gang det kommer noe nytt der. De legger ut bilder og dagbokposter og meldinger og viktig info. Vi sender melding ved sykdom og legger inn fridager selv også. Har ikke prøvd noe annet, men er veldig fornøyd :)

Vi har visma foreldre da, ikke ansatt men må si foreløpig så fungerer den veldig mye bedre enn alt annet vi har hatt. Får både varsling når det kommer meldinger og lett å finne ut hvilke barn det gjelder, hva meldingen sier og lett å legge inn både fravær og beskjeder til lærer :)

Da skriver du brevet rett inn i dagboka?
Bruker du pc,ipad eller mobil da?

Skriver inn med mobil, rett i dagboka, ja. Lett å gjøre. Ordner overskrift, halvfet skrift på info, og det blir like «pent» som via pc.
Har også skrevet på pc og lagt inn, det har gått like greit. Vet en av de andre avdelingene ikke fikk det til, eller at det ble tungvindt.

Vi har Visma som foreldre, fungerer fint :) Korte dagbøker, fravær, soveliste, meldingsfunksjon og generelle varsler fra styrer. Får månedsbrev på mail og bilder på facebook, tror det er fordi appen/systemet ikke er godt nok for disse formålene.

Back
Topp