Viser folk hensyn?

Bubbly

ønsker meg en liten skatt
Blir dere tatt hensyn til nå som magen blir mer synlig og vi er i andre trimester?

Sambo har vist hensyn helt siden start, og nå som vi er på ferie hos svigers er alle så snille med meg. Jeg slipper å bære sekk og trenger ikke hjelpe til med noe egentlig [emoji5] Veldig godt å føle at man blir vist omsorg og hensyn syns jeg [emoji170]

Har ingen mage å vise til, men alle som vet det er litt ekstra snille ja.
Er jeg sliten lager samboer middag, og sviger flyr rundt og gjør alt.
Mye mas om det er noe jeg har lyst på hele tiden, men det er så langt bare hyggelig :)

Samboeren er bare helt fantastisk til å ta hensyn, og mamma. Men ellers er det ikke mye hensyn j samfunnet ellers altså! Måtte spørre om sitteplass på buss med magen OG en unge på 1 år..

Mannen er veldig snill og gjør det aller meste hjemme men utenom det har jeg foreløpig ikke hatt behov for at folk tar hensyn :) Jeg tar heldigvis ikke kollektivt. Jeg har også vært i veldig god form helt til nylig.

Jada, mannen er veldig hjelpsom (som alltid), men til nå er jeg såpass i god form at jeg sier i fra at jeg fint kan være med og bære ting osv. når det er nødvendig.

Ja her tar mangen hensyn og jeg styrer selv hva jeg klare og ikke klarer. Når vi handla mat til hytta bærte jeg bare lette ting i sekken. Så mye som det pissregna ble det tungt nok å gå fra bilveien og til hytta uten å måtte bære drikkevarer og kjøtt...

Eneste er far min som er sur pga jeg hikker så høyt. Noe jeg virkelig ikke klarer å kontrollere siden det kommer så overraskende på meg hver gang [emoji23]

Nei, ikke egentlig. Jeg bærer ikke handleposene, men det har mannen alltid tatt seg av. Trenger ikke særbehandling, men hadde vært fint med litt hjelp av og til. Magen viser ikke spesielt godt enda, så de menneskene i offentligheten er unnskyldt. Sist svangerskap ble jeg ikke tilbudt sitteplass på buss, kun to ganger, og da av utenlandske menn. Så der er det et forbedringspotensial :-)

Ikke mye hensyn som taes her nei, men jeg hverken ber om det eller trenger det, så det er greit. Eneste jeg savner er muligheten til å få hvilt litt mer, men nå kommer energien seg da så behovet er mindre.
Offentlig transport bruker jeg stort sett bare når det ikke er så mye folk, så sjelden det vil være behov der.

Ja her tar mangen hensyn og jeg styrer selv hva jeg klare og ikke klarer. Når vi handla mat til hytta bærte jeg bare lette ting i sekken. Så mye som det pissregna ble det tungt nok å gå fra bilveien og til hytta uten å måtte bære drikkevarer og kjøtt...

Eneste er far min som er sur pga jeg hikker så høyt. Noe jeg virkelig ikke klarer å kontrollere siden det kommer så overraskende på meg hver gang [emoji23]

Haha! Jeg også hikker sånn høyt, ukontrollert og plutselig! Sambo blir alltid like bekymra siden han mistolker det til brekninger [emoji23]

Mannen er fantastisk med alt! Alle som vet om baby spør om hvordan det går og tilbyr hjelp :)

Får bare høre at " du er gravid ikke syk, folk har vært gravid før deg, så du er ikke den første". Av mannen min. Jeg er sykemeldt tidlig pga hormonpåvirket bekkenløsning og hvis jeg (Gud forby) ikke har klart å gjøre stort den dagen. Pga bekkenet og kanskje ei litt vilter 1.5 åring som har tappet kreftene mine. Da får jeg høre det:hilarious: mens andre dager er han super forståelsesfull. Gjerne når jeg har gjort litt og kanskje ikke er sååå sliten. Da sier han " jammen, du trengte jo ikke å gjøre det! Du kunne jo bare slappe av". Begynner å lure på om det er han som er gravid med humørsvingninger. :hilarious: men ikke misforstå meg, han finnes ikke slem!

Får bare høre at " du er gravid ikke syk, folk har vært gravid før deg, så du er ikke den første". Av mannen min. Jeg er sykemeldt tidlig pga hormonpåvirket bekkenløsning og hvis jeg (Gud forby) ikke har klart å gjøre stort den dagen. Pga bekkenet og kanskje ei litt vilter 1.5 åring som har tappet kreftene mine. Da får jeg høre det:hilarious: mens andre dager er han super forståelsesfull. Gjerne når jeg har gjort litt og kanskje ikke er sååå sliten. Da sier han " jammen, du trengte jo ikke å gjøre det! Du kunne jo bare slappe av". Begynner å lure på om det er han som er gravid med humørsvingninger. :hilarious: men ikke misforstå meg, han finnes ikke slem!
Jeg fikk også en kommentar fra samboer som irriterte meg grønn :p vi syklet forbi ei gravid og mannen hennes som var i hagen og jobbet med noe, så sier han "se, gravide kan jo gjøre noe". For det første, så er hun sannsynligvis i bedre form enn jeg (hvertfall litt, siden hun klarte å gjøre ting der i hagen), og for det andre så har de det andre barnet i full tid i bhg mens hun heller ikke jobber fullt :mad: Han tøyset vel egentlig med meg, men hormonene bobler når han sier slikt og det vet han :p

Jeg fikk også en kommentar fra samboer som irriterte meg grønn :p vi syklet forbi ei gravid og mannen hennes som var i hagen og jobbet med noe, så sier han "se, gravide kan jo gjøre noe". For det første, så er hun sannsynligvis i bedre form enn jeg (hvertfall litt, siden hun klarte å gjøre ting der i hagen), og for det andre så har de det andre barnet i full tid i bhg mens hun heller ikke jobber fullt :mad: Han tøyset vel egentlig med meg, men hormonene bobler når han sier slikt og det vet han :p

Know the feeling :hilarious: haha

Jeg får hjelp hvis jeg ber om det, men lite ellers. :/ Syns det er kjipt å måtte be om det hele tiden, syns de kunne tatt litt mer hensyn uten at jeg må si ifra til stadighet. :/

Back
Topp